sprø prøver Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg var hos legen forrige uke for noe helt annet, men tenkte jeg skulle spørre om hvordan han stilte seg i forhold til en sykemelding i rugetiden (de første 14 dagene etter innsetting) Jeg har vært gjennom 3 spontanaborter (veldig tidlig), og har ikke tenkt å la noe påvirke, forstyrre meg etter innsetting. Jeg har en ganske travel jobb, og kjenner på meg at jeg ikke kommer til å fungere i jobben psykisk rett etter innsettingen i Stockholm. Jeg har AKDRI vært sykemeldt tidligere, og er forsåvidt en hardhaus, men denne gangen går dette framfor alt. Jeg ble ganske paff da legen sa at han ikke ville sykemelde meg i disse 14 dagene. Han kunne ikke sykemelde meg bare fordi jeg skulle få slappe helt av og roe ned sa han. Lufta gikk liksom ut av meg. Vet ikke hvordan jeg skal klare dette, er allerede engstelig for dette etter denne beskjeden.....
Lykkelig med Maiken Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Det va no en litt vanskelig lege syns eg.. eg har akkurat vært igjennom et mislykket ivf forsøk og var ikke sykemeldt. Tok en dag med egenmelding ei uke etter eg fikk mensen når eg liksom aldri blei kvikk igjen.. Eg blei veldi sliten når eg begynte på sprøyten og sov, sov og sov. Men eg har en ganske rolig jobb å så lenge eg kunne fare heim å sove så gikk det greit.. Men gikk litt tid før eg fikk tilbake energien.. Men gikk turer hver kveld og trur det hjalp meg. Hvis det blir et nytt forsøk så kommer eg til å vurdere sykemelding litt sterkere, men kommer litt an på formen.. Har en åpen dialog med sjefen som er veldi forståelsesfull. Du får ha masse lykke til:-)
Pia76.. Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Hei. Jeg syns det var dårli gjort av legen din å ikke gi dæ sykmelding. Har du verri igjennom 3 spontanaborter+ att du har en travel jobb,,,,så syns jeg du kunne fått innvilget dette. De sier jo att man skal leve som normalt etter innsetting,,,ang jobb, trening, sex osv----men for mye stress bør man nok unngå. Hvordan stilte han seg til att du reduserte arbeidstiden da?? Litt jobbing + sykmelding for resten Viss ikke dette heller går, kan du kanskje bruke noen egenmeldinger. Jeg er hjemmeværende så vet ikke hvordan reglene er på slikt. Men en del dager kan du sikkert være borte ved å bruke disse? Håper att du finner en løsning,,jeg hadde iallefall pratet me legen enda en gang:D Masse lykke te
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Jeg lurte bare på en helt annen ting... Siden du har hatt 3 SA tidligere, har du da fått utredning for dette? Husk at man har krav på utredning for habituell abort når man har mistet 3 ganger!
sprø prøver Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 jO, JEG HAR HATT FULL UTREDNING, OG DER FANT DE UT AT JEG ER BÆRER AV EN KROMOSOMFEIL - DERFOR PGD BEHANDLING I UTLANDET:-) Uuups, caps lock var visst på her.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 ok.... Men er det ikke lettere å få en sykemelding da da? Evt hør med de sin behandeler deg om du kan få en sykm derfra når du får satt inn eggene som går litt lengre?
sprø prøver Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. juni 2009 Takk for svar. Mannen min mente jeg måtte være bestemt å si at jeg SKAL ha sykemelding, ikke spørre pent om jeg kan få det. Får se det an. Har blitt forespeilet at vi skal til sverige for uttak i uke 34, men har ikke hørt noe på en stund. Om det er så at vi skal inn i uke 34 må vi vel snart få beskjed....
sheedema Skrevet 10. juni 2009 #8 Skrevet 10. juni 2009 Legene sykemelder vanligvis ikke på assistert befruktinings grunnlag.. Det beste er å finne på noe annet... Legen min mener at man burde få det men er noe med reglene... Han vet hva jeg holder på med så han spør bare hvor jeg har vondt så skriver han ut en..Så selv om det er å lyge ville jeg absolutt gjordt det..
lightblue Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Hei Sheedema og sprø prøver. Det er riktig at NAV ikke har noen kode som legen kan føre på sykemeldingen ifm IVF. Min lege skrev "lett depresjon", det er uansett ikke noe arbeidsgiver har noe med. Tror de også har koder for utbrenthet og lignende. Man kan fort bli både lett deprimert og utbrent av denne prøvingen, så legen din bør kunne sykmelde deg på det grunnlaget, om han ikke kan sykemelde deg pga IVF-behandling!
bianchi Skrevet 10. juni 2009 #10 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har min 7 innsetting nå og er sykemeldt disse 14 dagene. Ikke noe problem fra legen min...hun skrev endometriose som diagnose/årsak. Jeg har jobbet vanlig de første innsettingene, men har vært sykemeldt de 14 dagene etter innsetting de siste 2-3 gangene...vil ta det med ro nå og se om det kan hjelpe. Også er jeg jo veldig trøtt og "utenfor meg selv" nå så føler ikke det er helt ansvarlig å jobbe. Legene ser kanskje litt ann jobbene også...Jeg jobber på en travel sengepost på sykehuset, der det hender jeg ikke får pause fordi det er mye å gjøre, og man kan ha vakter der man stresser hele vakten for å få gjordt det man skal...tror ikke det er så bra disse 14 dagene jeg... Er kanskje anneledes hvis man feks har en kontorjobb der man kan ta seg små pauser innimellom... Men synes du burde ta det opp med legen din igjen...det er jo to VELDIG viktige uker i ditt liv...
lightblue Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Helt enig med deg, Bianchi! Kanskje greit for "sprø prøver" å vite at etter at man har testet positivt, så har legen anledning for å sykemelde deg pga risikosvangerskap, og i ditt tilfelle vil jeg tro at den type sykemelding IKKE sitter langt inne. Så ikke gi opp, prat med legen din en gang til, eller bytt lege!
Rose69 Skrevet 10. juni 2009 #12 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har spurt om sykemelding i 1,2 og 3 uker av gangen, uten problemer fra legen min. Har slitt m bl a migrene og søvnproblemer i perioder.Grunnet disse medisinene. Samt 50% sykmelding noen ganger. Har en super-forståelsesfull lege.Jeg har nytt godt av å slappe av i perioder. Han skal få blomster av meg en vakker dag! Skift lege hvis du ikke får forståelse for det du går gjennom.
sprø prøver Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 10. juni 2009 Takk for mange svar. Spørsmålet er om dere har snakket med fastlegen god tid i forkant av innsettingen. Jeg tenkte det var best bare å snakke med ham i god rid i forkant, slik at han vet hva jeg tenker og hvordan jeg har det, men det er kanskje dumt....
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 11. juni 2009 #14 Skrevet 11. juni 2009 jeg ringte legen min i dag, med tanke på dette og fikk til svar at det er ikke noe probl...var igrunn litt nervøs etter å ha lest ditt innlegg, men tror det kommer veldig annpå legen jeg....jeg har uthenting og innsetting neste uke...
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 11. juni 2009 #15 Skrevet 11. juni 2009 småen kom ani så det lagra her, men ville si lykke til og håper dte ordner seg for deg....fatter ikke hvorfor legen din skal være så firkanta...mann eller dame?
sprø prøver Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 11. juni 2009 Det var en mann. Heldiggvis var det ikke fastlegen min. Som sagt var jeg der en tur forrige uke for noe annet, og fastlegen min hadde ferie, så fikk time hos en annen. Tenkte jeg like greit kunne spørre ham hva han tenkte, og fikk da den tilbakemeldingen. Ble litt urolig da. Satser på at fastlegen min er mer forståelsesfull, og så skal jeg forberede meg på å være mer bestemt selv også, og ikke være for "snill pike"
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 11. juni 2009 #17 Skrevet 11. juni 2009 stå på krava jente=D*XXX*
villevilla Skrevet 12. juni 2009 #18 Skrevet 12. juni 2009 Legen som satte inn egget på mitt første forsøk spurte om jeg jobbet i såfall skulle jeg få sykemelding 2 uke.. Jeg var da student så jeg trengte ikke det.. Men trodde egentli det var normalt.. Nå skal jeg i gang med søskenforsøk og ser rett og slett ingen mulighet til å sykemelde meg..:S Har egentlig ikke en krevende jobb, men i denne perioden er det myyye forarbeid. Men men.. får se etter insetting hvordan jeg føler det da.. Jobben kan jo ikke nekte meg sykemelding..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå