Gå til innhold

Når fikk barna deres "pynte" seg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk ha på neglelakk i dag. Syntes det ble veeeeldig fint, og var veeeldig spennende å få prøve.

Den var nesten blank, så vidt litt "hudfarge" i, så det synes jo faktisk ikke med mindre du vet hun har fått det. Etterpå ønsket hun seg en rosa (vel....blå helst..men, hehe...). Og det skal hun da faktisk få. Hun har vært ganske guttete og tøff hele sitt treårige liv, men har i det siste blitt mer opptatt av kjoler og prinsesser (selvom Lynet McQueen fortsatt er stoooorfavoritt), så jeg ser ikke noe galt i dette her. Litt av begge deler er vel greit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hun var 1 år - tok min leppestift, uten oppsyn :-p Ellers er hun nå 2,5 og har hatt neglelakk flere ganger, knallrød, men mest fordi hun skal ha lik som mamma:)

Skrevet

2 (snart 3) åringen min har fått neglelakk før hun. tenkte ikke noe særlig over det egentlig.. er jo ikke skadelig. Men hun vil ofte prøve sminken min når hun ser jeg sminker meg på badet, det sier jeg nei til foreløpig :) hun har fått prøve rouge-kosten noen ganger da, uten noe på. Hun liker å pynte seg med kjoler, "smykker" hårspenner/strikker osv.

Skrevet

Jenta mi er 2,5 år, og hun elsker å pynte seg. Hun liker å gå med kjeder, armbånd og strikker og spenner i håret. Hun vil også veldig gjerne sminke seg når jeg sminker meg.

Hun har hatt på seg neglelakk et par ganger, og jeg ser ikke noe galt i det. Er jo ikke noe hun går med til hverdags akkurat da.

Skrevet

Leah er ikke 2 år enda, men hun får ha neglelakk på fingerneglene og tåneglene hun, syns selv at hun er såååååå fin:) Kjøpte en knall rosa neglelakk til henne etter at hun hadde vært så flink på 1000 legebesøk på en uke, hun var så fornøyd :D

Hver fredag har hun kjole eller skjørt på seg og det syns hun også er stas, men å ha noe i nærheten av håret sitt DET er uaktuelt:) Ikke at hun har så mye hår da, men en klipe hadde nok sittet fast om hun hadde latt den;)

Jeg bruker svært sjeldent noe sminke så det vet hun ikke noe om, men hun finner tomme bokser o.l og later som om hun smører ansiktet med fuktighetskrem og later som om hun sprayer parfyme på seg..kjempesøtt:D

Skrevet

Husker ikke når de fikk det første gang, men det var vel før de var ett år tror jeg. Det er så spennende å se mormor eller tante sminke seg, så da må de også ha. De gav seg ikke før de fikk de også, om de fikk så mye på seg i starten er jo en annen sak. Men det blir vel slik når de har en mor som ikke sminker seg, eller bare noen få ganger i året.

Neglakk har de støtt og stadig på seg, og hun minste var ikke mange mnd før hun hadde neglakk på fingre og tær. Storesøster som mente at lillesøster måtte bli like fin som henne selv.

De har litt sminke selv, ordentlig sminke. Mormor har kjøpt litt sminke til de, i svake farger. Så det er veldig stas at de har sminke på badet, og ikke minst at hun eldste i huset kommer og spør om å låne deres sminke. (hun har kommet i fjortisalderen, så det er krise om det ikke kommer på litt sminke hver dag, og passer meg bra at hun helst vil låne deres nøytrale sminke. Så tror jeg må kjøpe inn masse snart, og legge det lett tilgjengelig. Og tipse hun minste om å bruke masse av de knall røde leppestiftene. ..... (uff nå var jeg litt slem)

Så det er litt morsomt, hun ene er skikkelig guttejente på 6 år. Saggebukser, caps og skateboard under armen, med rosa neglakk.

Gjest Sauen har 2 jenter =)
Skrevet

Jenta mi på snart 2 år er veldig glad i å ha på seg smykker (gjerne mine store, hengende smykker) og å smøre seg med fuktighetskrem. Gir henne noe håndkrem så hun får smøre i hendene, og hun blir storfornøyd=) Ellers er hun ikke så opptatt av pynting. Men elsker å kle av og på seg da. Eller, hun prøver ihvertfall=P

Skrevet

min fikk prøve neglelakk når han selv fikk lyst, men så sa pappa at det kunne sammenlignes med at han ga småen grønn hanekam. så da ble det ikke mer neglelakk på småen... hehe

men ellers får han kle seg ut og pynte seg som han selv vil. han har en tom tryllepen som han "sminker" seg med når jeg sminker meg.

Skrevet

Guten vår fekk pynte seg med tante sin mørkerosa lip gloss då han var rundt 2 1/2.

Lille på 19 mnd har ikkje begynt å interessere seg, med unntak av kjole. Viss det ligg f.eks. ein finkjole framme etter besøk dagen før gir ho seg ikkje før ho får den på. Har så vidt begynt å ville ha klemmer i håret (passar meg ypperleg, for luggen er akkurat no blitt så lang at den må enten ha klemme i eller klippast - og eg vil ikkje klippe....), men ho tar dei ut igjen veldig fort. Trikset er å sette i så mange at ho går glipp av EIN som blir verande ;-D

Neglelakk og sånt har vi ikkje i huset, så eg ser ikkje for meg at ho kjem til å spørre om det med det første.

Skrevet

Guten vår fekk pynte seg med tante sin mørkerosa lip gloss då han var rundt 2 1/2.

Lille på 19 mnd har ikkje begynt å interessere seg, med unntak av kjole. Viss det ligg f.eks. ein finkjole framme etter besøk dagen før gir ho seg ikkje før ho får den på. Har så vidt begynt å ville ha klemmer i håret (passar meg ypperleg, for luggen er akkurat no blitt så lang at den må enten ha klemme i eller klippast - og eg vil ikkje klippe....), men ho tar dei ut igjen veldig fort. Trikset er å sette i så mange at ho går glipp av EIN som blir verande ;-D

Neglelakk og sånt har vi ikkje i huset, så eg ser ikkje for meg at ho kjem til å spørre om det med det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...