Meg og gutten min Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Hvordan opplevde dere det?? Hvordan fant dere det ut? Jeg er litt over 7 uker på vei, har vært litt kvalm til og fra noen uker men de siste dagene er jeg ikke kvalm i det hele tatt! Jeg er bare kjempe sulten og har ømme brystvorter! Føler meg liksom ikke gravid i forhold til jeg gjorde i mitt forrige svangerskap! Bør jeg være bekymret!?
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 jeg var på ul i uke 7, da var alt helt fint, såg hjertelyd og alt men da jeg kom i uke 12 begynte jeg å blø friskt blod. jeg ringte legevakten men de sa de kunne ikke gjøre noe om det var en spontanabort så eg fikk bare vente... eg hadde ikke hatt noe vondt i det hele tatt!!! det gikk et par dager og eg ringte igjen. da fikk eg beskjed om å ringe fastlegen min som tok en gynekologisk undersøkelse. han sa livmoren var på størrelse som om eg hadde vært 13 uker, men han fant ingen hjertelyd da han prøvde. han sa til meg at mest sannsynlig var det en spontanabort i uke 12 eg fikk en UL time for å være sikker, den var dagen etterpå. da fikk jeg tenkt litt over ting, og ble ikke overrasket om det var dødt... eg hadde sagt til meg selv at dette går ikke an, det er ikke noe gale!!!! så hadde jo mine forhåpninger dagen etterpå kom vi til UL og eg tørde virkelig ikke se på skjermen. damen som gjorde det sa umiddelbart : dette er ikke normalt nei..." jeg ble livredd og skjønte hva som var skjedd det var dødt. men problemet var at hun fant nesten ikke noe inni der! og da hun hadde fått tatt målene så sa hun at det hadde dødd i uke 7.... RETT etter vi hadde sett at alt var bra :/ eg ble på en måte lettet over at det ikke hadde dødd i uke 13 (fordi det da var så stort) og at det skjedde så tidlig. men det var fælt fordi... vi har en jente på 1 1/2 år fra før av, og vi hadde gledet oss veldig til at hun skulle få en lillebror eller lillesøster!! det var min historie jeg tviler på du trenger å bekymre deg :) jeg tenker på siden du hadde ømme bryster og slikt ! for mitt forsvant alt.... men det er jo så forskjellig fra person til person. i mitt forrige svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt eller noe særlig sulten men om du er i tvil må du bare kontakte legen!!!! =)
Enitsirk79 Skrevet 8. juni 2009 #3 Skrevet 8. juni 2009 Mitt første sv.skap endte med MA i uke 7/8. Det startet med blødninger, stort sett brunt blod. Etter 5 dager kontaktet jeg fastlege som sendte meg videre til UL på sykehuset. Der så de ikke noe hjerte, men regnet med det var for tidlig. Jeg måtte også ta hcg-blodprøve. Ca en uke etter første UL var jeg tilbake for ny UL. Blodprøvene var ganske dårlige, så håpet var lite. Nok en gang så de ikke hjerteaktivitet, så jeg ble da sendt hjem med abortpiller. Ca 1,5 uke etter dette måtte jeg møte fastende på sykehuset. De tok UL av meg og fastslo at det forstsatt var fostervev der inne så da ble det utskrapning.
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Så lenge du har symptomer er det kjempe positivt. Kvalmen kommer og går hos mange og du skal ikke tenke på dette. Jeg hadde MA i februar og var da 11+6. I uke 7 var jeg på UL og alt var bra. Jeg fant ut at jeg hadde MA mfordi magefølelsen sa meg at noe var galt. Og da hadde fosteret dødd. Vet ikke akkurat når, men rundt uke 10++. Hadde ikke blødning eller noe. Men hadde nok ikke så mye symptomer lenger. MEN...... Ikke les alt du kommer over her av MA SA etc, du blir bare koko i hodet. Gled deg over ikke å være så kvalm. Dette går nok helt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå