Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har ei jente på 1,5 år, og hun spiser bra og sunt:) MEN, hvert måltid er blitt et ork, jeg skal jo lære henne å spise selv ( når lærer de egentlig det?? altså med skei og gaffel?). skivene knefter hun bae i hendene, yoghurten blir sølt over alt på henne, bordet og golvet.. middagene flyter over alt. og skal jeg mate henne, kan hun bli skikkelig sint, fo hun skal gjøre selv. noen med samme problem? og hva skal jeg eventuelt gjøre/si til hun? håper på litt tips:)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Har ikke noen tips tror jeg, for vi har det på samme måte her. Mat overalt etter et måltid, men det må vel bare gå sin gang fram til hun får mer kontroll selv, prøve og feile. Vi prøver å ha det så rolig som mulig ved matbordet, kose oss selv om jeg vet at jeg må vaske etterpå. Når hun er mett griser hun med vilje, og da sier vi ifra at det er ikke greit å leke med maten, fortsetter hun å grise da rydder vi vekk maten hennes selv om vi voksne ikke er ferdige med maten. Er nok bare en fase dette også, en kombinasjon av å ville lære å spise selv, samtidig som hun benytter anledningen til å teste ut grenser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå