Gå til innhold

SE HIT,dere som har erfaring med og gi flaske! håper på svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 10 uker bynte og gråte,og var urolig mens hun fikk flaske ikveld. Jeg stoppet opp for og rape henne,kom en rap og fortsatte matingen. Men etter en stund ble hun urolig,og begynte og gråte.. Plutselig sto spruten ut av munnen på henne, som en tykk stråle!! Vet ikke om hun spydde eller sprutgulpet men hjelp det kom opp MYE,og overalt:S

Hva gikk galt? Er hun syk? Reagerer hun på MME? Hun har fått det siden hun var 4 uker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det der skjedde med jenta mi da hun var ca 8 uker. (Hun fikk mme fra hun var 4 uker)

Jeg hadde akkurat lagt henne ned etter hun hadde spist/rapet å plutselig sto spruten opp av munnen hennes! Er sikker på at hun spydde opp absolut alt hun spiste og mere til.

Jeg ble såklart kjemperedd, men snuppa virket i fin form etterpå (hun ble fort sulten igjen er det eneste), å det skjedde aldri mer.

Skrevet

Hei!

Dette er noe som kan skje til tider, men skal ikke skje over lengre tid. Jenta mi hadde også disse spygulpene, men her viste det seg at det var omgangssyke. Det fant jeg ut siden bæsjbleiene hennes i tillegg ble veldig våte.

Men så kan det skje bare en gang. Det er jo også slik at lukkemuskelen til barn under 3 mnd ikke er helt ferdigutviklet så det kan også være den som gjør det. Om det ikke står på over lenger tid så er det ikke noe å bekymre seg for. :-) Og så lenge de er fornøyde så går det så fint så.

Lykke til!

Skrevet

Det er det ein kaller for sprutbrekning. Mi minste på no 6 mnd hadde det ofte i den første tida. Det var kanskje 1-2 gange rom dagen. Eg tok det opp med helsesøster. Ho hadde kontrollveging og la på seg fint og allmenntilstanden var og god. Likevel ville helsesøster at ein lege skulle sjå på ho. Ho vart da sendt til henvisning til ultralyd for å utelykke at det ikkje var noko tarminnsnerving. Men, det var ingenting. Så lenge barnet legger på seg, så kan ein ta det med ro.

Skulle dette skje ved kvart måltid, så ta kontakt med helsestasjon/lege for nærmare vurdering. Kan vere tarminnsnerving.(tarmslyng) Og da må det i såfall opererast. Og at barnet ikkje klarer å bli roa seg ned. Heile tida med gråt.

Skjer det ein eller annan gang, så er det ingenting til bekymring så lenge barnet legger fint på seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...