bergen81 Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Herlighet så typisk, altså. Har ikke sett snurten av en katt hele svangerskapet, og så skjer dette. Var på besøk hos kjæresten til svigerfar, og katten hennes kom bort for å bli klappet. Jeg er jo oppvokst med katt, så koste litt med katten som alltid. Så plutselig bare bet den, helt ut av det blå. Veldig rart, er verdens snilleste katt, og det var ingen foranledning heller. Jeg ble helt paff, og måtte nesten le litt, for katten så like sjokkert ut som oss andre. Ringte legevakten og måtte få stivkrampe og ble satt på penicillinkur i en uke. Fikk beskjed om at jeg ikke trengte å bekymre meg i forhold til graviditeten. Noen andre som er blitt bitt i svangerskapet? Er i uke 20:)
awenka84 Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 nja. når katten min blir for ivrig i kosingen hender det at hun kosebiter. Hun har aldri bitt meg til blods. av og til når hun leker har det hendt hun blir litt ivrig og har gitt meg et lite katteklor. Men jeg har ikke fått noen sprøyte. Er jo den lille kattebabyen min, så satser på det går bra. Men etter jeg ble gravid unngår jeg fremmede katter.
koala Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Nei men kaninene klorte meg til blods på lårene, holdt dem i fanget me bare shorts på... Men leste at toxoplasmose kun smitter gjennom munnen, alt man spiser altså. Tenkte på stivkrampe men renset sårene god og så det litt an og regner med det gikk bra. Ingen betennelse eller verk i sårene som har grodd fint.
awenka84 Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 koala- trodde ifht toxopla. at det var særlig ifht katter og hunder og avføring.
bergen81 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2009 Ja, har hatt katt før og blitt kosebitt under lek, men dette var noe helt annet. Bet meg hardt og det ene hullet var ganske dypt og blødde endel. Har aldri blitt bitt av noe dyr før, så var en helt merkelig opplevelse!
lille frø, mor til to Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har en nydelig , gæærn katt. Leker masse med henne, har blitt bitt flere ganger til blods. Har aldri tenkt over at dette gjør noe. Har gjort det i mange år nå. Fortsatt frisk som en fisk
vekten30 Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Uff... Ja er det ikke typisk.. Jeg har ikke blitt bitt av katten min men jeg klarte å skjære meg inni hånden med en biffkniv da jeg laget middag. Rett på legevakten og fikk pencilin for å forebygge infeksjon. Det var pga rått kjøtt.. Nå er jeg ferdig med kuren og holder meg unna biffkniver;) Jeg er i uke 24:) Lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå