Gå til innhold

Hva syns dere, var dette frekt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i selskap og da sa tanta til mannen min at hun kunne se at fødselen min nærmet seg fordi ansiktet mitt ser hovent ut. Jeg ble litt lei meg, ikke minst fordi jeg har 0 i ødemer, og var heller ikke klar over dette selv.

Mannen min sier at jeg overdriver og at det ikke var frekt i det hele tatt. hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, synes ikke det var frekt. Husk at du nok er litt mer nærtagen enn vanlig, og under "vanlige" forhold hadde du ikke reagert. Det er nok bare en av de tingene enkelte sier uten å tenke så mye over det, ikke vondt ment.

Skrevet

Det er nok bare gammel over tro. Jeg fikk også høre noe lignende. (og det tror jeg stemmer) Det sies at når fødselen nærmer seg, forandrer nesen seg!! :-) Den blir liksom litt større!! Har sett det samme på flere venninner!

 

Det var nok ikke stygt ment av tanta....

Skrevet

Nei tror ikke det var stygt ment, men likevel ikke noe det er vits i å si!

Skrevet

nja..kanskje litt?

jeg syns selv at jeg har blitt skikkelig "stygg" i ansiktet den siste uka..

så jeg håper det er fordi jeg nærmer meg fødsel..hehe

 

Skrevet

Jeg er litt som deg, litt nærtagende. Traff i går store deler av slekta og da jeg kom gående så bare sto de og måpte. Jeg var jo så stor!! Er i uke 35. Merket at jeg ble irritert med en gang og sa klart i fra at jeg ikke er spesielt stor til å være gravid. Ligger helt på gjennomsnittet. Og så skulle vi ta bilde av hele slekta og mine ugravide slektninger nektet å sitte foran så da ble det den høygravide dama som måtte sitte på huk. Merket at jeg ble dritforbanna så til slutt gikk jeg i trass og stilte meg bakerst, 160 høy som jeg er. Hehe, så litt overfølsomme er vi nok.

Skrevet

tror ikke det var frekkt ment..mamma sa at jeg så fødeklar ut og i ansiktet..og jordmora også..jeg synes bare jeg ser feit og ekkel ut:P

uffa..får håpe det er pgav fødeklar da...:P

Skrevet

Det er jo litt sant da, at ansiktet forandrer seg på slutten, men det finnes jo finere måter å kommentere det på ;)

Skrevet

Frekt? - tja. Unødvendig? -absolutt!

 

Hadde iallfall ikke likt om noen sa det til meg... selv om det er aldri så rett.. akk ja.

Syns heller ikke det er så hyggelig å høre at man ser trøtt ut, selv om jeg vet at tre timer er litt i minste laget. Men så har man forsøkt kamuflere med sminke og karret seg av gårde på jobb likevel .. hehe :)

Skrevet

Nei, såpass får man tåle, synes jeg.

Skrevet

 

Frekt er vel ikke ordet - fødefjes er jo et kjent fenomen, og ser det veldig godt på bilder tatt av meg de siste dagene før forrige fødsel - er ikke direkte stygg på noe vis, men litt hoven, litt.. vanskelig å forklare, men hadde definitivt fødefjes. Gled deg heller over at du antagelig ikke har lenge igjen nå! :-D

Skrevet

Skjønner deg godt jeg....

Er ikke akkurat det fineste å si til en graid dame... Lett for at en kan føle seg litt "mindre" pen..

Var sikkert ikke meningen at det skulle tolkes på den måten...

Men tror nok at jeg hadde tenkt i samme bane som deg!!!!

Skrevet

Jeg fødte en gutt en uke før termin i fjor. Dagen før var jg hos jordmor. Ho sa det ikke var nødvendig å avtale ny time for jeg var fødeklar - det så ho på ansiktet mitt. 30 timer senere var altså gutten min ute....

Skrevet

Ja syns kanskje du legger litt mye i dette, det er jo faktisk sånn at de fleste av oss får føde ansikt, og ja da blir vi hovne, pløsete og det synes kanskje bedre for andre, men er som regel ett godt tegn på at det iallfall nærmer seg:) Har det alltid gjort på meg, men vakkert syn er det ikke:)...

Skrevet

Hi, hi, en kunde på jobben sa jeg hadde fødeansikt:) Ble veldig lei meg, men det var fordi jeg var i uke 22!

Skrevet

skjønner deg godt, det er myyye fokus i 9mnd på hvordan vi ser ut og alle skal liksom kommentere alt ... hele tiden... sånn er d bare! Jeg har gitt grei beskjed om at "jeg ser fin ut idag.., ikke stor eller noe sånt" familien har lært og jeg er fornøyd... hehe... sårbarheten er stor, tror nok mye skyldes at d er lite vi kan gjøre med disse kropslige forandringene ...

 

du ser nok kjempefin ut! :)) ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...