awenka84 Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 off.. beklager men et lite klageinnlegg. nå har allergien satt inn for fullt. og jeg føler jeg skal bli sprø. Føler meg helt forferdelig, er slitsomt å gå på jobb og alt. Noen med gode råd?
annkarinognurke09 Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Hvis du er gravid, ta kontakt med legen å spørr om resept på allergi tabeletter, jeg er gravid å reagerer noe så sinsykt på Pollen Men skal til legen på fredag så venter til da hvilken allergi er det du sliter med?
awenka84 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2009 har også pollenallergi. har slitt med det siden i mai. Pleier å måtte ta sprøyter, allergitabletter og hele pakken. Nå er det eneste jeg kan ta noen allergitabletter. og for å være helt ærlig så hjelper de ikke så mye skulle ønske jeg hadde økonomi og fri til å reise til syden resten av sommeren. å slippe unna denne pollen greiene;)
mirre78 Skrevet 8. juni 2009 #4 Skrevet 8. juni 2009 Skjønner godt hva du mener.... Jeg pleier også å ta tabletter, sprøyter, nese spray, øyedråper ++++ Nå går jeg på polaremin tabletter og merker ikke den store virkningen. Men skal sies at det vanligvis er sprøytene som hjelper meg gjennom sessongen. Jeg er ute de dagene jeg jobber (40%), og holder meg stort sett inne ellers. Hvis det regner prøver jeg å få tatt meg en tur ut for å få kommet ut litt. Ellers er det dusjing hver kveld for å fjerne pollen, vaking støtt og stadig (reagerer på husstøv oxo når jeg allerede er veldig allergisk). Har vel egentlig begynt å innse at slik blir det bare fremover....
awenka84 Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2009 huff ja mirre. dessverre er det slik for sånne som oss:( Er du sm eller jobber du i en deltidstilling. JEg lurte faktisk på å gå til legen å muligens sm meg pga allergien. føler meg så irritabel når nesen renner og øyene klør og ja du kjenner alle symptomene.
mirre78 Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Jeg har 100 % stilling, men jobber nå 40 % (2 dager i uka) og har svangerskaps penger i resten. I kommunen hvor jeg jobber er det ansatt en jordmor (prøveprosjekt) som har som jobb å få tilrettelagt for oss gravide. Hun har satt meg på svangerskaps penger. For min del innebærer det at jeg prøver så godt jeg kan å være inne de dagene jeg ikke er på jobb, for å holde ut på jobben de dagene jeg skal dit. Helt ælig hadde jeg aldri klart å jobbe full stilling slik som formen er nå om dagen. Dessuten er tilrettelegginga for meg på jobb å velge "bort" de dagene jeg har brukere som jeg ikke kan jobbe på lenger. Anbefaler deg forresten å snakke med legen din ang henvisning til imuunbehandling når babyen er ute av magen. Det er sprøyter som man får hos en spesialist med det man er allergisk mot (feks gress og bjørk), og etter 3-4 år skal man mer eller mindre være kvitt allergien. Hadde dette i fjord og har ikke hatt en så bra sessong allergi messig siden jeg fikk allergien. Ble dessverrre syk i høst og fikk ikke tatt sprøytene på en stund. Da formen endelig ble bedre, var jeg gravid og da kunne jeg ikke starte med ny opptrapping. Så krysser fingrene for å starte igjen når babyen er ute. Kan jo være lurt om du forhører deg i alle fall.... Du får kjenne på formen din selv... Du som kjenner hva du klarer. Husk at du må ta hensyn til deg selv også. Ikke alltid andre gjør det.... Ellers så bruker jeg øyedråper for øynene (fått resept av legen) og nasonex nesespray. Det hjelper litt mer enn ingen ting..... Lykke til.
awenka84 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2009 ja tror jeg vil spørre legen om immuunbehandling etter jeg er har født. takk for tipset. Var faktisk innom tanken på det, men ettersom jeg ble gravid så måtte det avventes. JEg har fått tidlig ferie, slik at nå har jeg bare ca 14 dager å jobbe før jg går ut i ferie. Så får prøve å holde ut. og sier det hlt stopp kan jg alltids ta en egenmelding. Men det er det som er vanskelig når en har allergi, at dagene kan være veldig forskjellig. så syns du er flink som klarer å jobbe 40 %.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå