Gjest Nordavind fra sør Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 flere som sitter å drømmer seg bort av å se på det programmet? Blir nok litt i det tungvinde slaget for meg å bo slik, særlig med små barn. Føler meg unormal som kunne tenkt meg å bo langt vekk i ro og fred. De fleste på min alder ønsker å bo så sentralt som mulig...
petite fleur Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Jeg bor midt i mellom to bratte, lange bakker, så folk sier ofte til meg at jeg burde vært med i det programmet :-) He he, men jeg bor 15 min gange fra byen da, så er ikke avsides i det hele tatt :-) Digger ro og fred, men digger bylivet mer, så da blir vi her vi er....
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Vi bor midt i et stort byggefelt, sentralt i en by. Det er så mye bråk og leven her. Særlig om sommeren med mye utefester...At vi kjøpte hus her in the first place varr jo veldig dumt gjort. Men det er jo lettvint da:) Tror vi kommer til å flytte til en roligere plass etterhvert. Men det blir nok ikke langt ute i huttaheita nei:) Kanskje når barna er voksene:)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er født og oppvokst i samme kommune som programmet i dag kom fra. Kunne ikke hatt en bedre oppvekst hva gjelder friluft og naturopplevelser! For barn er det jo paradis! Men så kommer ungdomsårene, og man må faktisk flytte hjemmefra som 16 åring hvis man skal få seg høyere utdannelse. Så mens barna er tenåringer er det nok ikke like kult å være mor/far, og lure på hva 16 åringen finner på om kveldene der han/hun bor alene mer enn 10 mil hjemmefra! Alt til sin tid mener nå jeg. Men det ble da folk av meg også. Ønsker nok ikke at mine egne barn skal behøve å flytte hjemmefra like tidlig som jeg gjorde.
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Kan tenke meg det er veldig flott for barn ja:) De fleste jeg kjenner måtte også flytte ut i 16års alderen for å gå på skole. Tror det er ganske vanlig på bygdenorge slik skjenerelt:)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er 26 år. Jeg bor ikke SÅ ensomt til som de på dette tv-programmet, men er ofte isolert her i bygda på vinteren. Bor i Sogn og fjordane i ei lita bygd (noen steder fra denne kommunen har vært med på dette tv-programmet). Jeg stortrives. Syns det er så herlig å ha naturen så tett innpå seg. Storslått og dramatisk natur. Jeg må ha fjell og vann rundt meg, ellers trives jeg ikke. Så du er ikke alene. Jeg vet ikke om jeg kunne bodd en plass helt uten veiforbindelse til butikk... det tror jeg ikke, men akkurat her er det fint. Og gud så mye penger jeg sparer. Billig å bo, og blir ikke fristet til å shoppe så mye, selv om jeg har internetten på milimeter avstand:p Slipper rushtrafikk. (Eneste er bobilene i turistsesongen) Synes rett og slett det er idyllisk. Men det finnes også ulemper med å bo slik, men flest fordeler
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Åååå...hørtes koselig ut. Min mann kommer i fra Bremanger og vi har et feriehus der som ligger rett ved vannet. Det er så rolig og vakkert der. Det er huset til besteforeldrene hans og vi har faktisk snakket om at vi kanskje skulle ha flyttet dit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå