Gå til innhold

Stress=kviser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veeldig stresset foran bryllupet vårt i juli, og har i det siste fått små kviser (?) på ryggen, særlig øverst og lurer på om det kan være stressrelatert? Det er vel ikke kviser, men kanskje heller utslettlignende? Jeg har hatt så fin rygg lenge (var plaget med kviser der i puberteten), men i det siste har det kommet og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, stresskviser eller stresseksem, bare å velge og vrake. Men du får et fint bryllup uansett, garantert. Lykke til.

Skrevet

stress kan føre til mange reaksjoner i kroppen. Men kviser kan skyldes mye annet også, og er en måte for kroppen å skille ut avfallstoffer.

Jeg slet også m kviser før bryllupet og gikk til hudpleie. Der var de heldigvis så ærlige å si at det nok skyldtes noe i magen som ikke fungerte.

Så det beste du kan gjøre frem til bryllupet er;

-drikk masse vann, minst 2 liter hver dag (helst renset, eks vivatap)

- bytt kaffe ut med grønn te (økologisk)

- spis masse frukt og grønnsaker, rent kjøtt og fisk, i det hele tatt "ren" mat.

- kutt ut brus, snop, sukker, kunstig søtningsmidler

- kutt ned på melkeprodukter

- kutt ned på hvetemel og gjær

- ta probiotika (kapsler som styrker de gode bakteriene i fordøyelsen, som mange har for lite av)

- og få passelige doser sol :-)

lykke til og gled deg, prøv å stesse ned (selv om jeg vet det ikke er lett før et bryllup)

Skrevet

En direkte årsak til kviser er hormoner. Stress frigjør hormoner i kroppen som kan gi kviser. Det samme kan enkelte matvarer gi, fordi det har mye kunsstoffer i seg, eller fordi du er allergisk. Jeg har lest en godteri og usunn mat er ikke en direkte årsak til kviser, men at hvis man er "allergisk" eller spiser mye av dette så frigjør dette visse hormoner i kroppen som kan gi kviseutbrudd.

En kombinasjon av stress, lite søvn og usunt kosthold kan fort gi kviser.

Jeg har leeenge vært plaget med akne/kviser i tinningen. Har ellers aldri hatt kviser, ikke i puberteten en gang. Opplevde å få mer utbrudd når jeg spiste meieriprodukter. Nå er dette helt borte. Tror jeg muligens har vokst det av meg. Men merket den store forbedringen når jeg begynte å bruke Biotherm cleansing gel. Merkelig at det kunne ha en liten effekt, når jeg har prøvd ALT mulig annet mot kviser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...