Gå til innhold

Har jeg misforstått og være den "slemme" her?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte svigermor (som bare for å ha sagt det er mildt sagt uinterresert i ungene, men sier til alle andre at hun er superfarmor), for å få litt hjelp neste uke (altså ikke føsrtkommende men uken etter) fordi mannen skal utenlands i 10 dager og jeg har en jobb som innebærer pendling og jeg rekker ikke både å levere og å hente ungene.

Jeg spurte henne om min eldste kunne få komme på en ukes ferie hos henne, og det var helt greit, forutsatt at jeg leverte henne selv (i Danmark) og tok med en henger full av ting som hun trengte å få kjørt ned fra Norge.

Bare billetten med henger differerte 1900,- fra billetten jeg egentlig hadde tenkt å bestille. I tillegg kjører jeg allerede stor bil, og er ikke allverden komfortabel med å kjøre med henger. Ikke eier jeg en henger heller så det måtte jeg ha lånt.

Men så kom hun uanmeldt til Norge i går, når jeg hadde gitt beskjed om at det kom til å bli veldig vanskelig for meg med to barn, henger osv på båten, og ikke minst dyrt.

Og siden hun først er her oppe spurte vi om ikke kanskje hun kunne ta med eldsta nedover når hun uansett skulle nedover. Barn under 4 år reiser jo gratis på båten.

Men neida, det var vanskelig, hun hadde ikke plass i bilen.

Noe vi fikk ordnet.

Så avtalen var at jeg skulle levere kl 1430 i dag og vesla gledet seg VILT til å dra på ferie i to uker hos farmor.

Frem til farmor nok en gang ombestemmer seg, det passer ikke, hun har så mye å ordne. Så kom hun frem til at det var vel greit med denne uken da. Noe som selvfølgelig gleder snuppa, som er aller viktigst, men jeg sitter igjen uten den hjelpen jeg egentlig hadde spurt (veldig pent!) om den uken min mann er borte.

Jeg er jo klar over at barna har jeg laget selv og de er mitt ansvar, og jeg klarer jo å løse dette uansett, men jeg synes faktisk at når hun sier ja til å hjelpe, så kan hun søren meg gjøre det. Ikke ombestemme seg 3 timer før avreise når ungen står klar med pakka bag og tårer i øynene fordi det så ut til at det ikke ble tur likevel!

Jeg merker jeg faktisk blir skikkelig irritert jeg asså. (det ligger selvfølgelig en del bak dette altså, det er ikke en "one time happening" for å si det sånn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! jeg hadde blitt sinna! Fy så dårlig gjort mot et lite barn=(

Skrevet

Jeg ble sinna, skikkelig!

Og hadde faktisk ikke lyst til å sende jenta avgårde med farmor i det heletatt fordi det var så mye frem og tilbake. (noe det ALLTID er med farmor om dagen)

Jeg bare håper hun får den fint denne uken som hun er der. Hun var SÅ glad og spent før hun dro i dag, og har til og med lært seg at pølse på dansk, det er Hoggog (hotdog):P

Skrevet

Tror ikke jeg hadde lagt noen forventninger til den damen. Heller forsøkt å finne andre løsninger på problemet - knyttet til meg andre som kunne hjulpet i hverdagen.

Men får du er 2-åring til å kose seg 2 uker borte fra deg? Imponerende :-)

Skrevet

haha, for en merkelig svigermor!

skikkelig vinglete.

forstår godt at du blir irritert. jeg hadde blitt forbanna!

Skrevet

Signerer Spetakkel. Både når det gjelder barna som blir skuffet og dere som foreldre som sitter i knipa.

Skrevet

Nå har hun jo brutt alt av mine forventninger og jeg sitter igjen med to, istedet for ett barn å ordne med den uken jeg egentlig trengte litt hjelp til.

Oldemor og oldefar (som skal hente i barnehagen den uken) er forøvrig beintøffe og i god form til tross for alderen, så det går nok strålende uansett:)

Og hjelpe i hverdagen kan hun jo uansett ikke, siden hun bor utenlands, det er ved spesielle tilfeller.

Hun er straks 3, og hun DIGGER å være hos farmor. Ikke pga farmor, siden hun egentlig ikke liker henne noe spesielt, men fordi farmor bor på gård, og har masse dyr som er spennende:) Og hun koser seg virkelig. Vi prater på Skype hver dag når hun er borte.

Dog er det jo noe usikkerhet, siden hun var nesten 2 sist hun var så lenge borte (samme uken, bare i fjor), så vi får se. Heldigvis tar båten bare rett over 3 timer om det skulle bli krise.

Så egentlig er vel svaret at ja, under de rette omstendighetene så bryr min lille ultraselvstendige stabeis minimalt om mitt fravær;) Og koser seg med ting som de er!

Skrevet

Syns du virkelig det er greit å sende vekk et så lite barn til en bestemor som er "mildt sagt uinteressert i ungene" og som ungen selv ikke liker noe særlig i 1-2 uker? Bare lurer altså, hehe... ;o)

Forøvrig kjenner jeg godt til vinglete, ubestemmelige besteforeldre, meget irriterende ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...