Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Min sønn på 3 år og 10 mndr legger seg ca kl. 19. Har så ofte fått kommentarer som: -Jøss..har han lagt seg allerede?? -Åi, legger han seg så tidlig? osv osv.. Trodde 19 var en grei tid for en på snart 4 år jeg :-/ Sommer eller ei..rutiner er trygt og fint for barna syntes jeg.
veldig fødeklar Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 yngstemann hos oss er drøye 2 år, han legger seg runt kl 19.00, men det tar ofte litt tid før han sovner. eldstemann på 5 legger seg 19.30. er helt ening i at det er viktig med rutiner, det skjer selvfølgelig at de rangler litt i ferie og helger, men prøver ikke å la det skje for ofte
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Jenta vår på snart 3 legger seg mellom kl 19-1930. Har lest flere plasser at unger under skolealder skal legge seg senest kl 1930. Hvis jenta vår legger seg senere står hun allikevel opp til samme tid og da blir det etterskudd på søvn.....og det merkes godt!! Her er det unger ute til 22-23 tia og det syns jeg er helt bak mål. Det er jo kjedelig for jenta vår også, for ungene kommer jo ikke ut før hun har lagt seg.....
Mamma til Tuva:) Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Datteren min er 2 år og 4 mnd. Hun legger seg rundt 20-tiden. Fredag/lørdag kan variere mellom 20-21. kommer helt ann på om vi er på besøk eller har besøk. + at det er helg og da kan man få kose seg litt ekstra ved å være oppe litt lengre:-) det husker jeg var stas da jeg var lita:-) Hun legger seg rundt 20.00 og våkner rundt 06.30-07.00. I helgene våkner hun ikke før 08.00 - 08.30 noe som er veeeeeldig digg:-) om du legger sønnen din tidlig eller sent er opp til deg...finn den rutinen som passer deg og din sønn best:-) Selv om man legger barnet tidlig eller sent så har man rutiner:-)
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Gutten min er 4 1/2 og legger seg 19.00. Han får av og til lov til å være oppe til 20.00 i helgene, men liker å legge seg tidlig. Han våkner mellom 7.30 og 8.30 Dette passer fint for oss;o)
makkapakka med spire Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Gutten vår på 2,5 år legger seg kl 19. Har alltid vært nøye på rutiner, kl blir av og til 19.30 men da er d noe spesiellt. Men at han skal få lov å være oppe til 21.00 fordi at han skal kose seg litt ekstra i helger synes ikke jeg er nødvendig når de er så små.
cec26 Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Han på 2 1/2 år legger seg mellom 18.30 - 19.00, våkner ca kl 6 hver dag.. Han på 4 år legger seg mellom 19 - 19.30 våkner til samme tid som lillebror hver dag... legger vi dem seinere, så våkner de bare enda tidligere...
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Han på 4,5 år og han på snart 2 år er i seng litt før 19.30, mens han på 6,5 år legger seg klokken 20.
ifie Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Gutten vår er to år å legger seg mellom halv åtte og åtte. Han har begynt å ligge ganske lenge våken nå, så det spørs om vi ikke må avbryte dagduppen tidligere. Han våkner mellom halv sju og sju, som regel.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Sønnen min er snart 17 mnd, og han legger seg i mellom kl seks og halv sju. Vi har egentlig halv sju som utgangspunkt, men hvis han er trøtt og sliten framskynder vi legginga opptil ei halvtime. Han sover som regel til ca kl seks. Har forresten to dupper på dagtid.
Lykkelig 2 barnsmor <3 Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er hjemmeværende med min datter på 2 år, så vi legger henne ikke så tidlig, vi har jo ikke behov for opp så tidlig om morra`n. Men synes enkelte barn legger seg veldig tidlig. Når er dere hjemme fra jobb om dagen da??
Lykkelig g~g~j Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 jeg er halvt hjemme med vår gutt også som er 20mnd. Vi legger han kl 19. Da er han klar for sengen, våkner stort sett i 06.30-07 tiden noe jeg sytnes er gryyy tidlig ... men han er trøtt på kvelden når han legges, + jeg syntes det er deilig å ha litt kveld alene med sambo og heller stå opp litt tidlig! De dagene han går i bhg er han så trøtt at han nesten ber om å få legge seg!
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 7. juni 2009 #13 Skrevet 7. juni 2009 Vi har en lillemor på 2 år og 8 mnd...Hun legger seg mellom 19 og 20 hver kveld... Helst til 19:30. Og jeg vekker henne 7 hver morgen. Vi prøver å holde samme leggetid i helgene også da. Men da får hun våkne når hun vil.... Hun kommer gjerne inn til oss rundt syv, for så å kose og sove litt til i sengen vår Herlig!
mamo82 *2 jenter* Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Jenta mi på snart 3 legger seg mellom 19 og 20, av og til litt senere hvis vi har vært på besøk/hatt besøk e.l. Hun er ikke av den sorten som er avhengig av å ha rutiner, om hun legger seg senere er det ikke noe problem. Prøver likevel å ha henne i seng til senest kl 20, for det er godt med noen timer voksentid!
Gjest Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 Akkurat nå er jeg sykemeldt, men normalt sett er det slik at vi må stå opp klokken 6.30 for å ha tid til å stelle/dusje alle ungene og oss selv og spise en rolig forkost sammen før vi går og kjører, da nytter det ikke å legge barna noe senere enn 19.15-20. De to minste trenger 11 timers søvn om natten, eldste noe mindre. Vi er hjemme igjen rundt 15.30 til vanlig.
Totentrollet ♥♥♥ Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Har ei på 3 år og 8 mnd, og hun legger seg kl.19. Noen ganger litt senere., men kl 19 er en fin tid for henne. Hun pleier å våkne igjen rundt kl. 7. For henne så passer det ikke å være oppe noe særlig lengre enn 19.30, da merker vi det veldig på humøret hennes og hun blir ofte sliten og sur dagen etter. Når hun blir eldre og vi kan se at hun ikke er så veldig trøtt til leggetid, så kommer vi til å forskyve den. Men det er nok lenge til enda. Vi har ikke møtt kommentarer på at hun legger seg "for tidlig", men i omgangskretsen vår er det vanlig at de små legger seg ganske tidlig. Har også en tremenning som har dårlig med rutiner i heimen, og de har barna oppe til langt på natt.(gjerne til 23-24) Det er ganske så slitsomt både for de små og de store da de har fire av dem.. Så jeg er veldig glad vi har rutiner og får litt ro i huset på kvelden og opplagte barn på morgenkvisten:-) Så holder med deg. Rutiner er trygt og godt for barna. Og man lager seg gjerne noen gode rutiner som passer familien. Om det så er å legge de små kl 19. og opp igjen etter 11-12t søvn. Eller for de som er så heldige og kan sove litt lenger om morgenen, som kan la barna være oppe litt senere med mor og far.
Nummer 2??? Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 Min jente på tre år legger seg kl 19 hver dag, og sover til kl 08-08.30. Dette har hun gjort fra hun var 6 mnd gammel. Hvis det blir rangling våkner hun grytidlig... Rutiner er viktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå