Gå til innhold

Rett og slett et bæsje-innlegg.... :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 6 uker har bæsjet så lite i det siste.... Har ikke hatt avføring siden i natt, altså over 12 timer siden... Da hadde han ikke bæsjet på halvannet døgn før det.. Er det normalt at de bæsjer så lite så tidlig??

Han blir fullammet, og har spist som vanlig. Bæsjen er også veldig tynntflytende/vannaktig og gul- men ikke lysegul.

Og når han først bæsjer, så kommer det jo til gjengjeld så mye, og når det er SÅ tynt renner det jo tvers igjennom alt han har på seg...

Synes det har vært sånn et par uker nå, men han er ikke tydelig preget av det. Trykker veldig når det skal ut, men er ellers som vanlig.

Før var avføringen fastere og mer kornete.

Noen som vet??

Skal på 6-ukerskontrollen på tirsdag da, så kommer til å ta det opp da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikkje nåkke gale:) er ikkje alle babyer som bæsjer like masse. var lite avføring her og i begynnelsen (er sånn endå), sjølv om han fekk morsmelk(får mme no). var ca annakver dag, mens babyen til en venninne av meg bæsja kver gang han fekk mat. Så akkurat det er veldig forskjellig:)

men er ikkje unormalt at det kan gå en dag eller to, det sa i allefall hs til meg:)

Skrevet

Dette er helt normalt - det sies at alt fra bæsj ved hvert måltid til en gang i uka (noen sier til og med hver 14. dag!!!) er HELT normalt - vel å merke så lenge babyen blir FULLAMMET (dvs bare får mm).

Får babyen mme derimot, er "regelen" noe annet.

:-)

Skrevet

høres helt normalt ut når han bare får morsmelk, ja. Husk at magesekken og alle organene utvikler seg veldig hele tiden, spesielt i begynnelsen. Derfor er det vanlig med endringer. Det kan faktisk gå både en og to uker mellom hver gang de bæsjer. Min bæsjet en lang periode kun en gang i uka, men nå er han tilbake til annenhver dag ca. Han er tre måneder nå.

Skrevet

Mente å ha hørt noe om at det er normalt ja. Er bare så kjedelig når det renner gjennom hele tiden... :/

Skrevet

Prøv å bytte bleier. Tulla vår baisa hjennom alt, men gikk over fra Pampers til Libero. Da ble klærne tørre=)

Skrevet

Helt normalt. Min første bæsjet hver dag de første ukene (husker ikke hvor lenge) og så plutselig begynte han å bæsje først en gang i uken og deretter bare annehver uke (da kom det mye :-)) På det lengste gikk det 3 uker! og jeg var kjempebekymra men hs og lege sa at de ikke kan få forstoppelse når en bare gir mm og at jeg bare skulle ta det med ro. Han så ikke ut til å plages av det heller.

Skrevet

Min første bæsjet "hele tiden", også på natta. Tror knapt jeg skiftet en eneste ren tissebleie de første månedene. Nr to, derimot, produserer bare en enorm innsjø i bleia ca en gang i uka. Er tre måneder nå. Går litt færre bleier på den måten - og så utroooolig deilig det er å slippe bæsjebleier på natta!!!

Skrevet

Vi har prøvd både pampers og libero- bæsjer igjennom alt uansett...

Men nå ser det ut til at det har endret seg litt igjen..

Men ja- det har vært godt å ikke skifte bæsjebleier på natta! Og som sagt så går det ikke like mye bleier når han bæsjer mindre.

Han tisser mye da, så noe kommer da ut igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...