veldig fødeklar Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 har av en eller annen grunn plutselig begynt å lure på om det kan være flere der "inne" Gikk tur i stad og da tenkte jeg: når disse er født så kan vi osv.. Har en bestefar som hadde tvillingbrødre, men kjenner ellers ikke til tvillinger i familien. skal på ul på torsdag.. dere som bærer på to, når oppdaget dere at det var fler enn en?
Bakken+Ellapiaogtwinsa Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Jeg oppdaget det på ordinær ul. he he. Hadde ikke tenkt muligheten for at det var 2 jeg da. Så vi ble lettere sjokkert da JM sa at det var 2 der inne. Vi har ingen tvillinger i familien. Men du er nå i værtfall forberedt i tilfelle det er 2!
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Da jeg var gravid med mine tvillinger fikk jeg det bekreftet i uke 15, etter å ha mast meg til en tidligere ultralyd pga størrelsen. Men det var "bare" en bekreftelse... På en eller annen måte viste jeg det bare.... Du vet den følelsen... du bare vet!! :-) Husk at dersom det er tvillinger i slekten (toeggede), pleier de å "hoppe" over et ledd. dvs at siden din bestefar var tvilling, ikke din mor/far er neste ledd DEG!! :-) Lykke til!! :-)
erteposen + 4 Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Oppdaget det på ul, som var i uke 16 fordi jeg var usikker på termin. Merket ingenting før, bortsett fra at jeg kvalmere og mer sliten enn de to første svangerskapene. Det er travelt å være gravid med to små gutter:) Tvillinger er arvelig fra mors side, siden det er vår "feil". Mine er enegga, og det er ikke arvelig:)
veldig fødeklar Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2009 hvor langt er du kommet? har lest at det er vanlig å bli sykemeldt rundt uke 20 stemmer d? jeg er mye mer trøtt denne gangen enn med mine to foregående svangerskap.. blir jo glad hvis det er tvillinger, men realistisk sett så håper jeg på en.. blir spennende på torsdag
Perledykkeren Skrevet 8. juni 2009 #6 Skrevet 8. juni 2009 Vi så det på UL i uke 7 og magefølelsen hadde allerede fortalt meg at det var to, i tillegg var jeg ekstremt trøtt og kvalm noe jeg ikke var med mine to første. Hos meg er kun bestefar tvilling og ellers ingen tvillinger i slektene våre heller men jammen fikk vi det til likevel :) Lykke til på torsdag
Lillesnuppa ♀ <3 Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Hei Jeg leste over her, og måtte bare kommentere denne, selv om jeg ikke har tvillinger selv. MEN- jeg har ei tvillingsøster som har fått tvillinger, så det er nok ingen garanti for at det hopper over et ledd.(Selv om bestemor på fars side også var tvilling. Hun var også gravid med tvillinger, men mistet dem desverre) Jeg tror den teorien bare er såkalt gammel "overtro". Jeg har nemmelig lært det at det å være større disponert for å produsere to egg samtidig er arvelig. Slik at om din far f.eks hadde vært tvilling, så kan han føre videre det genet til deg fra sin mor. Mener forresten å ha lest noen steder at siden vi kvinner har begynt å drikke mer melk, og i tillegg være litt eldre når vi begynner å få barn, så kan det være med på at det blir født flere tvillinger. Men om det er bevist eller ikke, det er jeg ikke sikker på. Ønsker dere vordende tvilling- mammaer lykke til!- det blir nok hektisk, men håper dere får kost dere også med svangerskap og barseltid! :-)
megogdetretrolla Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Fikk vite det på ordinær UL i uke 19. Hadde ingen mistanke what so ever, så fikk rimelig sjokk:)
erteposen + 4 Skrevet 8. juni 2009 #9 Skrevet 8. juni 2009 Det er ikke vanlig å bli sykmeldt i uke 20 med tvillinger, men rundt uke 30 er mange ute. Det reduserer faren for tidlig fødsel. Jeg ble sykmeldt pga blødning, en morkake som ikke fungerte helt og mistanke om tvilling syndrom som enegga kan rammes av. Hvile var viktig da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå