Gurine Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Snuppa på 6 mnd har gulpet mye helt siden fødsel, og har hatt en del problemer med rødt utslett i halsgropa. Har klart å holde det i sjakk med å smøre med A-krem, exomega, zink eller inotyol. Nå etter at hun startet med grøt har utslettet blitt styggere og mer hissig blankt og rødt. Kan det være allergi pga grøten, eller er det fremdeles pga gulp, svette og varmen tro? Hva funker best å ha på for at det skal bli bra, og hvordan forebygge? Vi bruker små siklesmekker, men det blir jo varmt med det nå også. Håpet på mindre gulp når vi startet med grøt, men ingen stor bedring enda..
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 mini her i huset hadde samme problem, og jeg tok rett og slett å gnidde det inn med potetmel... gikk 3 dager så var det borte.. hvis utslettet kommer av fuktighet så vil potetmelet tørke det ut..
jordbærsjokolade Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Enig i potetmelrådet her, bortsett fra at jeg ikke gnidde det inn da, men strødde det over utslettet:) Brukte det hele tiden jeg etter hver vask for å forebygge, ble ikke rød igjen. Fint å bruke innimellom kriker og krokler som lett blir svette!
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 det ble litt feil å skrive gnidde det inn... det høres jo vondt ut.. he he.. jeg strødde på og dro det litt utover sånn at det ble fordelt over alt.. ;oD
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 jeg har brukt purelan. (den brystvortekremen fra apoteket). hvis du ikke kjenner til den så er det 100% lanolin. (jeg bruker den som lypsyl og litt av hvert jeg, kjempegod ) den tok bort utslettet over natten her. pluss at jeg tror lanolinen beskytter huden fra å bli fuktig hele tiden, hvis man smører noen dager etter det har kommet bort..
Gurine Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juni 2009 Takker for forslag purelan har jeg i hvertfall, så da prøver jeg det Ellers har jeg jo hørt om tipset med potetmel, men er litt skeptisk, da snuppa er fuktig hele tiden uansett pga gulpinga. Å vaske hele tiden vil jo også gjøre det sårt, så vasker stort sett bare godt hver morgen og kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå