Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 jeg har termin i november. Jeg skal da ta ut permisjon frem til mannen skal ha. Da ønsker jeg å ha 4 uker ferie slik at han slipper å være alene. det jeg lurer på er om jeg har ratt på feriepenger neste sommer?? Må jo ha råd til å ta ferie. Jeg jobber som sykepleier. Startet å jobbe i fjor sommer, har hatt jobb på 2 forskjellige plasser siden dette. Noen som vet om jeg har ratt på feriepenger til neste år og året etter ??? Tenker i og med at jeg har permisjon
snuffe Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Om permisjonspengene utbetales av NAV får du feriepenger opptjent for de første 12/15 ukene (avhengig av perm.prosent). Om de utbetales av arbeidsgiver kan det være likt, eller arbeidsgiver kan velge å la deg opptjene feriepenger for hele permisjonstiden. Som sykepleier jobber du vel gjerne i det offentlige, og jeg mener å ha hørt at man i stat og kommune har avtaler som gjør at alle får full opptjening av feriepenger i permisjon - men sjekk det med arbeidsgiver. (Neste år vil du jo uansett få feriepenger, siden du ikke rekker 12 uker permisjon i år - men året etter kan påvirkes av disse reglene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå