Kjøttpølsa Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Svigemor/fartråder er ikke en bombe., Det jeg leser er ofte: Svigemor kommer aldri Svigemor kommer uten å gi beskjed. Svigemor går rett inn Svigemor drikker alkohol i helgene Svigemor røyker Svigemor handler ikke dyre nok gaver Svigemor handler ikke gaver Svigemor har ikke hatt babyen Svigemor maser om å ha babyen... osv osv Lurer på om noen kommer til å bli fornøyd i hele tatt, for enkalte ganger er jo alt galt uansett. Har dere noenganger vurdert om dere har lagt listen for høyt? Enkelte her inne ville helst ha endret personlighet på svigemor/far.
Groosalugg Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er glad i min svigermor, men hun har noen pussige ting for seg innimellom som jeg får litt noia av.. Akkurat det samme gjelder min mor forresten. Men nå er ikke min svigermor farmor til mine barn da, så det blir kanskje annerledes?
piano♫ Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har ei super svigermor. I likhet med min egen mor kan hun irritere meg grønn fra tid til annen, men det biter jeg greit i meg. Hun er genuint opptatt av mannen mins, ungenes og mitt ve og vel - og da er "det andre" underordnet :-)
cherry coke Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Synes det er greit at fok ventilerer her inne jeg. Dessuten er det omtrent like mange innlegg om foreldre som om svigerforeldre. Men tror enkelte henger seg opp i svigerfar/mor "hetsingen" her inne.
Tøysetipp Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Man har som regel en litt annen tersekel til sine foreldre enn til sine svigerforeldre. Synes ofte jeg leser at "jeg har verdens beste svigermor, mamma, kjæreste" etc. Noen må jo lyve.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har aldri klaget på min svigermor, men jeg kunne ikke tenke meg å ha hverken henne eller min egen mor som nærmeste nabo, for å si det sånn... ;-)
wirre;o) Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 har hatt to fantastiske "svigermødre" og en fra det store H. Gudskjelov er ikke sistnevnte den som er moren til elsklingen min.. Tror ikke det er lett å være svigermor heller, min mor legger seg i selen for å ikke gjøre forskjell på oss og min bror og hans kjæreste, men hun er veldig usikker på om hun blander seg for mye eller for lite osv..
FrøkenSprøken Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Hun kan være som min svigermor:) Tar gjerne imot mini på overnatting når vi trenger det, dersom de har mulighet. Spør alltid om det passer å komme på besøk, og har full forståelse dersom det mot formodning ikke passer. Forstår at vi ikke har all verdens med tid, og krever ikke at vi skal hjelpe dem med noe, men blir veldig takknemmelig dersom vi tilbyr oss å hjelpe dem med noe. Være seg vedhugging eller middagslaging. Krever ikke at vi skal komme på besøk så ofte, for hun forstår at det er et tiltak å reise bort mye, når mannen er ukependler så vi ser hverandre veldig lite i hverdagen. Men hun blir veldig glad når vi kommer, og så lenge hun har tid og mulighet er vi alltid velkommen:) Blander seg lite opp i barneoppdragelsen, og aksepterer at det er vi som er foreldre som bestemmer. Tilbyr seg å være barnevakt når vi er på besøk hos dem, eller de er på besøk hos oss, slik at vi kan få gå ut å spise middag sammen, eller besøke venner, noe vi aldri har mulighet til ellers. Og sist, men ikke minst; hun elsker barnebarnet sitt, og er kjempeflink sammen med ham. Hun er uten tvil den besteforelderen mini er mest knyttet til. For all del; hun har sine negative sider hun også, så en stjerne vil jeg ikke kalle henne, men hun er allikevel en toppers svigermor. Kunne ikke ha ønsket meg noe bedre! Dessuten har jeg enda ikke møtt et menneske som ikke har noen feil...
Miss Foster Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Jeg vet at jeg ikke har lagt listen for høyt, har ikke engang giddet å legge en list, da jeg vet at det er bortkastet tid på den dama. Min svigermor er den største egoisten og løgneren som noen gang har levd på denne jord, og jeg er så utrolig glad for at jeg og mine barn har så lite med henne å gjøre som det går an. Den eneste måten min svigermor hadde kunnet fått en stjerne i margen fra meg på, er hvis hun hadde flyttet tilbake til Sør-Amerika og jeg hadde sluppet å hatt noe mer med henne å gjøre i det hele tatt. Her er det ikke snakk om å endre personlighet på svigermor, men faktisk et ønske om å ha kunnet bytte ut hele personen.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Min er helt topp (sviger far også). Ikke mye å klage på der.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 7. juni 2009 #13 Skrevet 7. juni 2009 Jeg og er veldig glad i både svigermor og svigerfar. De passer snuppa når vi spør og hjelper oss med hus og hage. I tillegg får jenta vår masse positiv oppmerksomhet og det er gjensidig kjærlighet blandt de. Det er jo i grunn det som teller aller mest!
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #14 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er også veldig glad i svigermor, men når hun overraskende sto på døra kl 9 i morges ble jeg passe irritert. Jeg hater overraskende besøk, og liker i hvertfall å ha stått opp og kledd på meg når det kommer gjester. Største hadde rukket å få body på, jeg gikk i morgenkåpe, mannen og minste hadde ikke engang våknet enda ... Og det fra dama som faktisk aldri kommer på besøk uten at vi maser i en evighet først.
Sjefsmegga Skrevet 7. juni 2009 #15 Skrevet 7. juni 2009 Jeg tror endel tolererer mindre av svigerforeldre enn av sine egne foreldre, men tross alt så er svigerforeldre ens partners foreldre. Jeg vil ikke glorifisere hverken mine svigerforeldre eller foreldre, de har feil som alle andre, meg inkludert, men alt i alt så er de helt normale flotte mennesker. Vi har våre uenigheter, men vi holder det nede på et saklig og voksent nivå.
prekæs Skrevet 7. juni 2009 #16 Skrevet 7. juni 2009 Hun er en stjerne og rå som få. Samfunnsengasjert, ett arbeidsjern og overskuddsmenneske, svært sosial og dessuten fullstendig oppdatert på pc, internett og alt tekniskt. Ble lykkelig som en unge over en t- skjorte med Johnny Depp, og dessuten har hun humor. Har, i motsetning til få på hennes alder vært utearbeidende hele livet.
Ranveig R Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 Svigermor ER ei stjerne for meg, på lik linje med svigerfar og mine eigne foreldre. Det som gjer dei så fantastiske er oppriktig interesse for barnebarna (og oss foreldre). Mindre viktig (men sjølvsagt veldig velkomment) er vilje til å sitte barnevakt/ha ungane på overnatting innimellom, eller slik som i helga - då hadde mamma og pappa eldste med seg på camping, svigers hadde lille og eg og mannen fekk sove (har vore fint lite av det i det siste) og så fekk vi omsider bygga leikehuset vi har kjøpt til ungane )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå