Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jobber de,klarer de seg i hverdagen? Sliter selv med angst og depresjoner,og har store problemer med å fungere i perioder..
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Ja og nei. En klarer seg veldig fint. Jobber og fungerer som normalt. En annen jobber, men sliter uansett med å fungere som normalt. Livet er tungt og vedkommende står på vent for å få hjelp av psykolog.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Har en tante med store psykiske problemer. Hun jobber ikke. Hun er ut og inn av psykiatrisk sykehus. Har også flereandre i familien som har og har hatt psykiske problemer, de fungerer fint i dag.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 De er stort sett ganske selvsentrerte. Klager på alt, og venter at alle skal ta hensyn ALLTID. Noen jobber, andre jobber ikke. De som jobber er vel av de som prøver å gjøre noe med situasjonen sin
blond Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Jeg synes det er et merkelig spørsmål. Du kan ikke vite hvem som er psykisk psyke, hvem som har psykiske problemer og hva som er særheter innenfor normalområdet. Noen klarer seg bra og det er vanskelig for utenforstående å skjønne at vedkommende sliter med seg selv, mens andre er åpne og det er merkbart for omgivelsene at vedkommende har problemer. Det som er sikkert er at alle har mulighet til å bedre sin helse, både den somatiske og den psykiske, uavhengig av utgangspunktet.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 De som er mer oppegående pleier vel ikke å fortelle om sine problemer til allt og alle. Jeg har sosial angst, men det er det faktisk bare 2 venninner, og mannen min som vet at jeg sliter med. Selv familien min har jeg aldri diskutert det med. Jeg funker relativt bra da fordi jeg er veldigflink å tvinge meg selv til å gjennomføre ting og andre ser faktisk ikke de timene jeg virkelig sliter før jeg kommer meg ut døra. Sånn ellers er jeg trygg på å gjøre ting som har med barna å gjøre, gå ut å leke der det er andre barn og foreldre, gå på helsestasjonen også videre. jeg klarer også å handle så lenge barna er med. Når jeg må fokusere på dem har jeg mindre tid til å fokusere på andre og derfor funker jeg. Og i jobben min er jeg trygg på meg selv slik at jeg ikke har problemer. Jeg tror mange som er psykisk syke faktisk klarer å funke såpass bra at andre ikke ser de sliter. Og derfor ser man bare de værste tilfellene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå