♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg.Jeg er veldig usikker i min situasjon og ingen kan forklare meg hva som er riktig. Jeg var i permisjon siden 1.mars 2008 der fikk jeg foreldrepenger frem til januar 2009(tror jeg).Fra mars 2009 er jeg i ubetalt permisjon som jeg skulle vært til august pga mangel på barnehageplass.Men nå er jeg gravid i 4.mnd og har termin den 3. november så planen å gå ut i neste permisjon er 1. oktober.Jeg begynte å jobbe fra starten av mai og jobber fortsatt,men jeg begynner å bli i ganske dårlig form pga bekennet og andre plager,har vanskelig svangerskap som sist og legen mener jeg jeg bør sykemelde ut i svg eller blir det verre,meg men jeg er veldig redd å miste rett til foreldrepenger,da klarer jeg meg ikke.Så jeg veldig usikker om jeg får det hvis jeg skal sykemelde meg ut i svangerskapet (fram til oktober)?Det blir vel 6 av 10 mnd med inntekt(tidligere permisjon og sykmelding?).Huff...
snuffe Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Sykepenger teller som arbeid. Så om du er sykmeldt frem til termin eller om du jobber er ett fett. Mai, juni, juli, august, september utgjør fem mnd jobb (du går vel ut i permisjon i begynnelsen/midten av oktober). Så da avhenger opptjeningen av om du var i lønnet eller ulønnet permisjon frem til mars - jeg forstod ikke helt det du sa om at du fikk foreldrepenger bare frem til januar?
♥Lykkeligmamma til 2♥ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2009 Fikk siste utbetaling i februar,siden dem trakk pappaperm.Så jeg fikk penger i desember,januar og halvparten i februar.Så jeg skal jo regne ut fra desember,ikke sant?Da blir det 6 av 10...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå