hellohello:-o Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Skal mulig over på omskolering og fikk beskjed å tenke igjennom hva jeg ville gå innen jeg skal i møte på nav. Men det som er problemet er jo at jeg ikke har peiling på hva jeg vil. Er frisør og vært det i over 10 år og er jo bare den utdannelsen jeg har fra før, kan ikke annet. c",)
Gjest -<<- Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Har du generell studiekompetanse? Hva liker du? Kunne du tenke deg turnusarbeid eller vil du helst ha "åtte til fire," vil du være i aktivitet eller sitte ved pc, forholde deg mye eller lite til mennesker? Hvilke vgs-fag likte du? Og er det treårig høgskole NAV vil dekke?
hellohello:-o Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2009 Har ikke generell studiekompetanse. Kunne ikke tenke meg å jobbe i helse-sektoren. Trenger ikke være 8-16 heller, liker å holde meg i aktivitet, ikke sitte ved en pult hele dagen. Glad i å yte service, liker å forholde meg til andre mennesker. Vet ikke helt hvor mye nav dekker men det er vel ihvertfall et par tre år tror jeg. Kunne vel kanskje tenkt meg å drive noe eget da jeg har gjort det innen frisør, men er jo ikke bare bare å starte noe nytt, kapitalen må jo være der, og den er ikke her. Har tittet en del på nett, men er liksom ikke noe som utmerker seg...
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Er det lov å spørre om grunnen til at du skal omskoleres? Er det f.eks. pga ryggproblemer vil jeg ikke anbefale å bli stuepike (ville vel ikke anbefalt det uansett, men du forstår vel hva jeg mener). Hvis du har vært frisør, er du sikkert litt kreativ av deg. Hva med f.eks. interiørkonsulent, produktdesign, blomsterdekoratør??
hellohello:-o Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. juni 2009 Sliter med utslett, åpne sår på hender. Kommer av vann og såpe og alt dette i og med at en vasker jo henda 50 ganger om dagen. Tenker jo også på muligheten på å få jobb i yrket man velger. Er jo litt kreativ, men ikke så veldig akkuratt.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Ta yrkestesten på nav, snakk med en veileder. Hvis du vil ha høyere utdannelse må du først og fremst ta studiekompetansen og den kan du ta gjennom voksenopplæring under 23/5 regelen.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Har en tidligere frisør som jobber som assistent på ungdomsskolen der jeg jobber ;-) Hun trives veldig godt i alle fall.
Koseklompen Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Hva med å ta lærer eller utd deg til faglærer og være lærer på frisørlinja??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå