Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Har ei på 7mnd, og er så si tom for melk, og hun har aldri tatt erstattning, og har prøvd ALT!!! Har også prøvd masse for å få mer melk, men nå rekker det bare til morgenmåltidet. Hun får grøt og middag ellers, og drikker vann. Men virker som hun begynner å bli lei vann, men hva annet kan jeg gi henne å drikke? Er det ikke tidlig å begynne med vanlig melk? Noen andre alternativ... hun trenger jo my veske på varme dager, og drikker ikke så my vann lengre.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Er du sikker på at du virkelig snart ikke har melk igjen? Det er helt vanlig at produksjonen går ned etterhvert som man gir mer fast føde, men man har stort sett nok i forhold til behovet. Jeg syns det virket som puppene mine ble helt tomme, men mini ble helt fornøyd etter de måltidene han fikk kun mm likevel. Prøv å amme før alle måltider, så får hun helt sikkert i seg den melka hun trenger. Det er jo melk i grøten også, så hun får jo i seg melk der også.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Nei, har sjekket... legger henne til annahver time, bare for å prøve å få opp melkeproduksjonen, men blir bare mindre og mindre for hver dag. går under 1min, så blir hun sint, for da er det tomt.. på morran, drikker hun max 5min tilsammen på begge, før d blir tomt. Grøten blandes jo med vann da...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Grøten blandes med vann fordi det er melkepulver i grøten, så det er melk i grøten selvom du blander med vann. Jeg ville fortsatt å tilby det du har å gi av mm og så vann i tillegg. Du kan jo også fortsette å tilby mme av og til, så kan det hende hun vil ha etterhvert. Hvis hun fortsetter å ikke drikke mme og du virkelig går helt tom etterhvert, så kan du blande inn ekstra pulver med mme i grøten, men vet ikke om det egentlig er nødvendig når hun tross alt er 7mnd. Vet om en baby som sluttet å drikke mme når hun var ca3mnd (og hun drakk ikke mm i det hele tatt) og da blandet foreldrene mmepulver i omtrent all maten hun fikk i seg.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Det er alt for tidlig med vanlig melk. Det kan du begyne med når hun er 1 år. Yoghurt og syrnete prødukter kan du begyne med tidligst ved 10 mnd.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Jeg tror alle babyer tar flaske bare du prøver lenge nok... Jeg skulle gjennom en operasjon da sønnen vår var 4,5 mnd, som gjorde at jeg måtte slutte å amme før dette. Far tok med barnet vekk fra meg i 2-3 døgn for avvenning. På denne tiden drakk han ingen ting (men fikk jo litt væske gjennom litt grøt..) pga mannen min mente at gutten ikke tok flaske. Jeg satt i mellom 20-40 min (i strekk - med en HYLENDE unge) og fulgte etter munnen med en flaske. Tilslutt kapitulerte han, og fra da slukte han hver eneste flaske som kom.. Heldigvis!
ett til! Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 sønnen min var 8 mnd da jeg gikk tom for melk(og JA jeg var virkelig tom!Prøvde å pumpe og pumpe, men det hjalp ikke,samt at han ikke var interessert lengre. prøvde erstatning,men ikke sjans i havet, han brakk seg og regelrett nekta å ta flaska for han var ikke vant til det. Så jeg brukte erstatning i grøten,selv om det sto at man kun trengte vann, så da fikk han i seg gjennom grøten.han drakk ellers vann,men bekymringsfullt lite,han drakk så og si aldri...begynte så smått med melk/yoghurt da han var 10 mnd, ikke mye men litt,det likte han og magen tålte det. I dag er han et sprek 2-åring som har det veldig bra og som drikker vanlig mengde! Jeg stressa endel med drikkinga hans,men kan kan ikke stappe det ned i halsen deres heller.bare la det gå sin gang, gi henne vann til hvert måltid og la en flaske stå frem til enhver tid så hun kan drikke når hun selv ønsker. blåbærsaft er jo kanskje en ide en gang om dagen?bra for magen, antioksidanter og det som mere er. eller barnejuice til middag? mange alternativ! lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Til siste anonym. Grøtene man skal blande med vann er allerede tilsatt mme pulver så man skal ikke blande i enda mer. Det blir dobbelt opp. Da må man heller bruke Hollegrøtene som ikke er tilsatt melk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå