Gå til innhold

Atopisk eksem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn med atopisk eksem og i det siste har han hatt eksem bak øret som har kommet og forsvunnet, for så å komme igjen. Nå har vi begynt å lure på om det kan ha sammenheng med når han har vasket håret med sjampo, så lurer på om han reagerer på sjampoen han bruker. Hvilken sjampo bruker dere til deres barn med atopisk eksem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herbel essensens brukes her i huset. Den som det blir reagert minst på.

Har prøvd parfymefri shampoo, men slettes ikek fornøyd. Det har faktisk hjulpet å bruke balsam, hun trenger det strengt tatt ikke men hun syns det er deiligst. Vet ikke om det kan myke opp litt i hodebunnen eller hva jeg, men klør mindre hvertfall.

Vasker håret en til to ganger i uka, alt ettersom hva hun driver med.

men når du sier øret, så er det ett sted som fort blir klamt, så det kan ha en samenheng med at det blir varmere ute om dagen. Eksemen til min datter har blusset opp nå, siden hun ikke kan gå så lettkleddkledd som hun ønsker siden det er litt sur vind innimellom, og derfor blir litt klam. Hun pleier ikke å ha eksem på denne tiden av året, og var helt bra frem til varmen kom nå.

Skrevet

Det er bare bak øret, så tenkte først på det at det kanskje var en "brett" der hvor det ikke kommer til luft og at det er årsaken, men han er jo snart 2år og har aldri hatt problemer med det før.

Vi vasker sjeldent håret hans mer enn en gang i uka, av og til to og syns ikke vi kan kutte ned mer enn det heller. Vi bruker Neutral barnesjampo og trodde den var grei, men... Takk for tips på hvilken sjampo dere bruker. Tror ikke vi prøver balsam helt enda, men det er jo et tips hvis ikke noe annet fungerer. (har en gutt med helt kortklipt hår)

Skrevet

Jeg bruker aderma sin shampo kjøpt på apoteket. Den er god. Før jeg begynte med den brukte jeg bare aderma sin dusjolje/dusjsåpe også i håret. Da hadde han så lite hår.

Jeg synes alltid det er lurt å legge litt av den loco base repair fra apoteket etter dusj på plasser der jeg vet han er utsatt for å ofte få utslett og sår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...