Gå til innhold

Hvor tar man hull i ører på barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar man fortsatt på frisørsalonger? hva koster det? og man trenger kanskje ikke bestille time for det?

Tenkte jenta mi på 4 år skal få hull i ørene i sommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen må vel ha tatt hull i ørene på sitt barn;) håper noen vet og vil svare:)

Skrevet

frisørsalonger.

Skrevet

Husker ikke helt hvor mye det koster der jeg tok, men var mellom 150-300kr. Tror man kan få tatt hull uten time om frisøren er ledig, men er kanskje lurt å bestille så slipper man å dra bomtur.

Skrevet

Du burde mye heller dra til piercingstudio..de vet i hvert fall hva de gjør!

Skrevet

Vi gjorde det på frisørsalong og bestilte ikke time for det. Vi bor i by, og her er det flust med frisørsalonger, så risikoen for total bomtur er minimal.

Skrevet

Vil bare be deg være helt sikker på at du velger noen som vet hva de gjør. Sjansen for å treffe punkter man ikke bør er kjempestor. Jeg fikk hull i ørene i den alderen, og nikkelallergien kom med en gang. Så pollen, og siden har det bare ballet på seg. Får jevnlig akupunktur for å komme gjennom sommeren, og hun som behandler meg skulle ønske det var forbudt å ta hull i ørene på små barn. Fordi det trigger så mange allergier.

Jeg vet det ikke var det du spurte etter, og beklager hvis jeg har tråkket deg på tærne. Jeg skulle bare så inderlig ønske at noen hadde fortalt min mor dette!

Skrevet

Spørsmål til anonym 21:11

Jeg fikk hull i ørene mine når jeg var 2 år, søsteren tok når hun gikk på ungdomsskolen. Hun fikk masse problemer og måtte ta dem ut. Verk og nikkelallergi, jeg har aldri hatt problemer med mine hull.

Er det pga punkter man treffer??

Skrevet

Jeg har også hørt at det trigger allergier å ta hull i ørene på små barn. Jeg var vel ca. 10 da jeg fikk hull i ørene, men jeg har også utviklet nikkelallergi (også mot beltespenner rett mot huden), tåler ikke sølv heller. Men har ingen andre allergier heldigvis.

Jeg synes ikke barn skal ha hull i ørene før de er gamle nok til å stelle dem selv. Dessuten er små barn mer uomtenksomme når de leker. Tenk om noe hang seg fast og øreflippen revet opp!

Synes du skal tenke deg om en gang til.

Har forresten sett "diamanter" i alle farger til å lime på øreflippen som kan brukes til å pynte seg med, type klistremerke. Ufarlig, og det gjør ikke noe om de blir borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...