Gå til innhold

Noen spm. ang. spontanabort....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forventet mensen på tirsdag, og jeg fikk en kraftig blødning, men som bare varte noen timer så blødde det ikke mer! På onsdags kveld ble jeg skikkelig kvalm. Trodde jeg hadde fått spysyken eller noe. Men skjønte etter hvert at denne kvalmen var helt lik som den jeg hadde da jeg var gravid sisst..Så i går tok jeg en graviditetstest og den ble positiv.! Gikk på legevakten og legen synes at det var veldig merkelig som han sa, at prøven ble positiv for det hørtes jo ut som at jeg hadde mistet på tirsdag! Men jeg er fortsatt like kvalm og har ikke blødd mer. Fikk beskjed om å ta en ny test på mandag hos fastlegen.

Så nå lurer jeg altså på noen ting rundt dette! Hvor lenge etter en SA kan graviditetstesten være positiv? Normalt å fortsatt ha den svangerskapskvalmen så mange dager etter?

Håper selvfølgelig ikke at det er en SA jeg har hatt :/

Så jeg gru/gleder meg til i morgen når jeg skal til legen igjen for å få noen svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes veldig rart ut det der....Skulle jo tro du forsatt var gravid siden testen var positiv og det der med kvalmen skulle jo tilsi at du var gravid. Kanskje du har hatt to fostre, og mistet det ene? Ikke vet jeg...lykke til hos lege i hvert fall. Skal krysse fingrene for deg:-)

Skrevet

Hei der :)

Jeg krysser fingrene for deg, masse masse...Og håper at alt er ok der inne. Ang spørsmålene så er der mange svar... Man kan ha positiv test i uker etter en SA, samt ha symptomer...Dessverre... Men på den annen side kan man også ha blødning når man har innkommende mens, for så å fortsatt være gravid... Noen har jo mensen flere ganger før de innser at de er gravide. Men det er ikke så ofte.

Det som derimot er vanlig er å ha blødninger,spesielt tidlig i svangerskapet,- uten at det er noe gale. Spesielt f.ex.etter samleie...

SAer gir jo gjerne blødninger en god stund,og din varte kort,sant?

Det er umulig å si hva som foregår uten en sjekk i etterhånd,siden blødninger og symptomer er tegn som kan peke i begge retninger. Jeg håper masse masse for at alt er i orden og at du får svar så fort det er mulig. Best å ikke gå rundt å lure, det tar sånn på.

Gi et lite pip da, når du vet mer? Jeg tror du har spire,jeg :)

Skrevet

Jeg er gravid igjen, weee :))) Fikk ultralyd og alt var bra! Er 7 uke på vei, og foreløpig har jeg termin på 2 årsdagen til jenta mi,hehe ;)

Glemte å skrive at jeg har blitt gravid på p-plasteret, mot alle odds,hihi ;)

Skrevet

Gratulerer så masse :):)

Kan jo hende du bare hadde en festeblødning også?? Men uansett ikke noe mer å gruble på.. Du er gravid!! Lykke til videre!

Skrevet

Gratuleeerer!!!!! Utrolig herlig! :D Du har en fighter,du :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...