Gå til innhold

trenger råd ang barnemat....plz noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...har ei lita snuppe på 6 mnd som jeg har fått beskjed av helsestasjonen om å begynne å gi litt fast føde.....Problemet er bare det at jeg ikke får det i henne......Hun brekker seg ...stakkars....prøver med små skjeer...kvart teskje om gangen men hun brekker seg både av grøt og barnemat på glass ...tror det har noe med konsistensen å gjøre for hun klarer fint å svelge de fruktmos beger greiene....Kan noen si meg hva jeg kan blande ut med for å få en mer flytende konsistens uten at det går utover næringen i maten.....

Det står at det er viktig at men følger målene for vann blandet med så så mye grøtpulver osv slik at ikke barnet får for lite næring ...men dette blir altfor tjukkt for snuppa her...og middagsmat på glass også.....hva kan jeg tynne ut med.........noen som har noen råd plz.....hun har begynt å stagnere i vekt pga at jeg ikke får i henne annet en melk.....Hvordan løste dere dette? Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjøper risgrøt (Nestle, fra 4 mnd) og blander denne etter anvisningen med morsmelk, blir den veldig tynn (blir mye tynnere med morsmelk enn med mme av en eller annen grunn). Da får du tynn grøt / velling uten å miste næring. Ellers kan du kjøpe velling og gi på flaske. Her er også næringsinnholdet det samme som hvis du lager en porsjon grøt. Lykke til!!

Skrevet

du kan sikkert.... ....ta litt av grøten.... ... ....og så kan du ta masse.... ....vann og ta det... oppi en flaske.... så kan du se....... om hun vil drikke det.... har du prøvd det...... hvis ikke... så kan du jo se.... om hun vil.... spise det da....

Skrevet

Bland med mye mere melk en det som står på pakken. Bruk maisgrøt for 4 mnd. Jo, det er ikke så mye næring som hun kanskje burde ha, men det er bedre en ingen ting og du kan gradevis gjøre grøten tykkere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...