♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jenta mi på 15mnd sitter bakovervendt og har alltid gjort det... Men i går når vi kjørte opp til hytta, spydde hun. ALDRI gjort det før og er 100% frisk... Kjørte i normal fart som jeg alltid gjør, ingenting forskjell... Hva gjør dere for å forhindre bilsyke??? Bilsete var full av sy, måtte ta av trekket når vi kom hjem å hive det i vaskemaskinen, men kan ikke gjør det etterhver biltur, vist dette fortsetter... Skal legge på beskyttelse i sete i dag, så får vi se på veien hjem om det blir spying da også... Men vist dette fortsetter, så vil jeg snu henne.. men egentlig så vil jeg ikke det heller.... Men vet ikke hva som er best, snu hun andre veien eller ha bilen full a spy hver gang....
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 "Men vet ikke hva som er best, snu hun andre veien eller ha bilen full a spy hver gang...." For problemet er jo at du må vaske spy, ikke at ungen faktisk blir dårlig og har det vondt under bilturen.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Vi snudde setet da poden var året pga bilsyke. Han hadde det vondt i bilen, sutret og tok seg på magen og kastet opp. Vi snudde setet og det er blitt mye bedre, men fortsatt må vi selvfølgelig prøve å kjøre pent i svinger over bakketopper osv. hvis ikke spyr han.
mamman til to gutter Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Prøv å gi bilsyketablett, det kan man gi fra 1år. Mye bedre å gi bilsyketablett enn å ha henne forover hvis dere havner i en ulykke. Det å snu henne forover er forresten ingen garanti for å unngå bilsyke, jeg har aldri sittet bakover i en bil og kastet opp hver gang jeg kjørte over 15min med bil når jeg var liten.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 hehe, nå er det vel ikke akkurat en god løsning å gi bilsyketabletter hver gang man skal ut på en 10 minutters biltur heller da. Bedre med en dopa unge, enn en som sitter forovervendt i en eventuell kræsj? For det er jo faktisk sånn at det har litt med hva slags kræsj man havner i og i forhold til om det er best å sitte forovervendt eller bakover vendt.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Hvis ungen aldri har gjort det før, er det kanskje litt hastig å allerede vurdere å snu henne? Jeg ville nå gitt henne noen sjanser til før jeg hadde snudd henne. Og om hun bare spyr på lange turer, er det ikke noe problem å gi henne tablett de få gangene dere skal kjøre langt. Tenk på hva som er best: Et barn som av og til spyr, eller et barn som dør eller får alvorlige skader i en krasj fordi hun sitter fremovervendt.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 syns det er drøyt at du vurderer det alleredet etter 1 spyepisode. Og du vet jo ikke om hun er 100 % frisk, hvordan "ser" du at ungen din er kvalm? mingutt på 16 mnd har spydd i bilen to ganger i sitt liv, tror han rett og slett bare var kvalm. har ikke vurdert om det var bilsyke engang...
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Sedet litt an, to av mine har også spydd i bilen en og annen gang, men de er egentlig ikke bilsyke, så kan godt være det var en sånn sjelden gang for din også. Eldste er 6,5 år og har kastet opp 2-3 ganger i bilen på alle de årene, 4,5 åring en gang.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Høres ikke mye godt ut. Men ville sett det litt an, klart skjer det hver gang hadde jeg også snudd henne. Men kan også bare være en periode, at hun var kvalm og dårlig igår- mulig spist noe. men likevel så fin ut i formen...
Gjest tannkremtube Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Anbefalingen i fra TryggTrafikk (er det vel) er helt klar - det er bedre at ungen din spyr i bilen enn at ungen sitter forovervendt! Kan det være barnet ditt tittet mye ned? Jeg blir selv bilsyk og må ikke finne på å titte ned i et kart eller lignende når jeg sitter på i bil. Vi har også av den grunn kjørt lydbøker, CD'er osv. og ikke slengt så mye leker baki til barnet. så barnet venner seg til å titte ut av vinduet (enten til siden eller rett bak) når vi kjører. Vi har også fjernet nakkestøtten der barnet sitter, så barnet kan se godt rett ut bak.
mamman til to gutter Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Jeg tok bilsyketablett hver gang jeg skulle kjøre mer enn 15-20min, rett og slett fordi alternativet var at jeg spøy selvom jeg satt og så forover, ikke lekte med noe, kun så ut vinduet på veien foran meg. Jeg vil dessuten ikke si at det å gi et barn bilsyketablett, er å "dope" barnet. Og du har rett, det kommer an på hvordan kræsj man er i om det lønner seg å ha barnet forover eller bakover, men kreftene er mye høyere i en front mot front kollisjon enn om man blir påkjørt bakfra, som er den eneste typen kollisjon hvor det lønner seg å sitte forovervent.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. juni 2009 Hentet henne på hytta i dag, og var i kjempe fine form. men alikevel spydde hun på vei hjem!!! Kunne se på henne ei stund før at hun var dårlig, blikket var sløvt.. å ikke lenge etterå kom det.!!! Så JA hun blir bilsyk, så nå har jeg snudd bilsete samma hva dere sier...!!!!!
Silja FullFres McQueen Skrevet 7. juni 2009 #13 Skrevet 7. juni 2009 Er ikke sikkert det hjelper å snu bilsetet. Eldstefrøkna mi (og jeg da jeg var lita) ble bilsyk samma om vi satt bakovervendt eller fremovervendt. Eneste som hjalp var Postafen. Ville heller prøvd det, før jeg snudde setet.
Odine! Skrevet 7. juni 2009 #14 Skrevet 7. juni 2009 Vi kjører noen langturer i året, og da gir vi reisesyketablett. Ellers hadde det nok blitt spying enten hun satt forover- eller bakovervendt, arvelig belastet som hun er. Sjekk hvor stor hun må være før hun kan begynne med det.
*smula* Skrevet 7. juni 2009 #15 Skrevet 7. juni 2009 Jeg tror jeg også ville prøvd å snu barnesetet, men hvis hun likevel blir bilsyk, er det jo bare å snu setet bakovervendt igjen. Du kan evnt prøve å ha på sånn bånd på håndleddene som skal hjelpe mot kvalme, kjøpes på apoteket. Stakkars jenta di, det er ikke noe gøy å spy.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. juni 2009 #16 Skrevet 7. juni 2009 Er det en ting du ikke vil få gehør for her er om du vil sette barna med kjøreretningen før de er fylt 4 år. Vi løser bilsjuka med reisesyketabletter, siden storebror er en del bilsyk ( 5 år og sitter med retningen) På de lange turene vi er nødt til å ta på kveld/natt snur vi lillebror også, for at han skal få mer liggestilling på setet sitt. (2 år og sitter i utgansgspunktet mot retningen) Ikke bry deg om hva alle andre her sier. Gjør det som passer best for dere og hvis du ikke vil gi henne reisesyketabletter (må gis 1-helst 2 timer før avreise) så snur du henne bare =)))
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 7. juni 2009 føle en biltur på 35min opp på hytta ikke er lange strekket å gi reisesyketab på syns jeg...!!! er hun sånn som meg må hun sitte framover for ikke å bli bilsyk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå