~Mita~ Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg fikk den diagnosen for snart 2 uker siden pga. mye vann i kroppen etc.. var på sykehuset og fikk laget skinner til hendene og allt skulle bli bedre, men... d blir d da ikke nå har følelsen i fingertuppene på venstre hånd vært borte i en uke og resten av hånda konstant nummen. Høyre hånd står visst nå for tur, for nå har jeg ikke mye følelser i den heller.. har 3, nesten 4 uker igjen til termin og skulle dette bare fortsette i samme tempo blir jeg jo lam i hendene før babyen kommer... Har en på 15 mnd som krever sitt og nå er jo til og med bleieskift blitt en stor utfordring. Noen som har noen gode råd? Er det mulig å få gjort noe annet enn å bruke de skinnene jeg har fått? Andre med samme problem?? Hjelp...
~Mita~ Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. juni 2009 Kun jeg som har vært så uheldig å fått dette??
Yarn Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Hadde tendenser under forrige svangerskap, nummen i fingrene, men ikke så ille som det du beskriver. Fikk jo rådene om å drikke masse vann, unngå salt mat og slikt. Vet ikke hvor mye det hjalp, men merker iallfall denne gangen at har jeg inntatt salte nøtter/chips på kvelden, så får jeg en del vann i kroppen dagen etterpå. Ellers var det "bare" å vente til etter fødselen, da ble det rakst mye bedre for min del iallfall. Det hjelper deg jo lite nå da.
*SmurfeMamma* Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 du kan få en liten opperajon i håndleddet viss det blir for ille... snakk med legen din om det i morgen.. en helt ufarlig opperasjon, som gjør det lettere for deg:)
*3 prinsesser* Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Hvis det hemmer deg så mye må de vel nesten sette i gang fødselen?
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Hei Jeg har hatt carpal tunell syndom, heldigvis ikke da jeg var gravid. Anbefaler ikke operasjon nå så tett opp mot fødsel, for du blir ganske "handikappet" etter på. Vet at en nabo av meg fikk god hjelp av en Naprapat!! :-) Carpal tunnel syndrom er jo egentlig sener i klemm.... og dersom du kan få "løsnet" disse litt med trykk-punkt masasje tror jeg det kan hjelpe det litt!! Naprapat er ikke den mest behaglige behandligen, men de gjør godt!! :-) Lykke til
♥ Mrs.B-07+09♥Fødeklar =) Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 heisann =) da jeg gikk med sønnen min ble jeg satt i gang 3 uker før termin fordi jeg hadde så vondt i hendene... jeg hadde gått med skinner i en god stund og følte ikke at de hjalp noe særlig. vil anbefale deg å oppsøke ortopedisk avdeling igjen dersom det blir for ille, da kan de sende anbefaling til føden om at fødselen bør settes i gang for å få unna vannet.... vet at carpal tunnel ikke er behagelig og det er litt skummelt hvis du begynner å miste følelsen i hendene da de er redde for varige men.. så ring ortopedisk å be om en ny time!!! masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå