Bringebærdrops Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Vi skal kjøpe speilrefleks Men vet ikke helt hvilket vi skal gå for enda. Har sett litt på Canon EOS 450D.. noen som har det? er dere fornøyde?
~sjiraff~ Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Vi har Nikon D40x og er fornøyd med det. Bruker det dog på hobbybasis (bilder av ungene). Men jeg tror nok Canon har kommet bedre ut i test en Nikon. Har en søster som har Canon kameratet og det er vledig bra, og der kan du fokusere på en annen måte en Nikon. Blir bedre bilder av det.
sol2002 Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Vi har vårt andre pentax camera og er veldig fornøyd med det, av utsyr kan du bruke sigma og samsung
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Vi har canon 40D, og det er vistnok bra. Gubben vil ha det aller nyeste, som er 50D eller 5D, men det får være grenser. Vi bruker det ikke til så mye annet enn hobby vi heller, og tilogmed jeg klarer å knipse med det Dog ikke noe mer enn vanlig bilder, men Blir kjempebra bilder!
svirrehodet Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 vi har nikon d40, men sony er det som har kommet best ut ifra tester.. mine foreldre har det, og det er virkelig bra altså..!
polarn & pyrene Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Vi har ett nikon D40 og er kjempe fornøyde med det. HAr litt ulike linser til det dok. Men eller så har Cannon kommet bedre ut tror jeg det var.
Siti Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Vi har Canon EOS 450D. Er kjempe fornøyd. Lett å bruke! Masse funksjoner. Vi har bare den linsa som fulgte med, og den er bra i massevis til vårt hobbybruk! Jeg har ikke peiling på hvordan ta bra bilder.. Men de blir knall fine! Anbefales!! =)
Patetica fåkksi Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Nikon er veldig bra, og mye billigere enn Canon. Jeg har Nikon med et par forskjellige linser og er veldig fornøyd. Har brukt Canon også, og syns de er ganske like.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Broren min har det kameraet, og er fornøyd med det. Jeg foretrekker Nikon, og har Nikon D70S. Jeg synes Nikon sine kameraer er lettere å bruke når man tar bilder med manuelle innstillinger. Jeg synes også mitt kamera virker mer robust enn Canon sitt. En av de viktigste fordelene med Canon er at det er mindre og lettere.
signe maten Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Jeg har Canon 350D og er kjempefornøyd! Har tidligere også brukt Canon (da jeg hadde analogtspeilrefleks) og syns det er et veldig godt kamera. Canon har enkle menyer og er enkelt å bruke. Det følger med gode bruksanvisninger med "fotokurs" - følger man rådene blir man fort en "proff" fotograf! Greit å tenke på hva man vil med kameraet - om det for det meste er familiealbumbilder så trenger man ikke et kamera i de høyeste prisklassene - og de nyeste er ikke noe bedre enn de gamlere modellene. Litt flere finesser og høyere oppløsning på bildene, men er man kun ute etter familiealbumbilder er sjansen liten for at man kommer til å få uttelling for de ekstra kronene man betaler. Og skal du ha ekstrautstyr så kjøp i samme merke som kamera. Det er ofte litt dyrere (sjekk pris fra USA, vet ikke hvordan det er akkurat nå, men det pleier å være billigere!), men du får det du betaler for! Billigere kopivarer kan det være småfeil på som i noen tilfeller gjør at de ikke passer til kamera. Kjøper du Canon kan jeg garantere at du blir fornøyd, det er et kjempekamera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå