Gå til innhold

Usj.. Sølvkre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leier leilighet. For en tid tilbake oppdaget jeg en del sølvkre her. Badet var ganske gjennomfuktet, å det ble pusset opp raskt.

Men nå de siste mnd. har det bare dukket opp flere og flere sølvkre. Flere plasser. Der jeg tar dem oftest er på sønnen min sitt rom =(

Så er det noen på badet, og en del på kjøkkenet. Ekkelt altså, at de er i skapene mine, både høyt og lavt.

Har lest litt om det, å forstår det som at de liker fukt, men at det trenger ikke bety at det er fukt over alt, men fuktige områder.

Men så er det det at sønnen min hoster så fryktelig mye. Han sliter litt med halsen fra før, men har litt vanskelig for å tro at mandlene gjør at han konstant hoster. Men det er kanskje mulig?

Men jeg har begynt tenke på om hosten kommer av at det kan være fukt på rommet hans?

Nå sover han oftest inne hos meg, sover vel max 4-5 timer på rommet sitt hver kveld. Leker ikke mye der inne heller. Men ingen hostesaft eller astmamedisin tar hosten.

Lurer litt på hva vi skal gjøre her nå.. Vet jo at det kan være veldig farlig å leve i fuktig leilighet. Må kanskje måle, men tror nok ikke huseieren kommer til å pusse opp hele rommet, og kjøkkenet. Dette er et skikkelig gammelt hus..

Noen som har erfaring med sølvkre i hus? Fått de til å forsvinne?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Si til huseier at han skal utbedre skadene, i alle flal se på de. Hvis han får de undersøkt og det er noe som må utbedres, og han ikke gjør det kan du anse leiekontrakten som brutt og finne et nytt sted å bo. Fukt og mugg er ikke mye bra!!

Sølvkre blir ikke borte så lenge det er fukt. Du kan sikkert fjerne de periodevis men de vil alltid komme tilbake..:(

Skrevet

Tror nok jeg hadde funnet meg ett annet sted å bo...

Skrevet

Ja jeg har vært inne på tanken. Helsen til mini kommer selvfølgelig først. Får ta det opp med huseier å se om de kan gjøre noe med det. Hvis ikke så ser jeg ikke noen annen mulighet enn å flytte.

Men da må jeg nok selge bilen jeg kjøpte for noen mnd. siden (før dette dukket opp igjen), for her jeg leier nå betaler jeg ikke så mye, skal jeg finne en ny plass må jeg nok opp 1000 eller 2000 kr.

Hvor mye tap må men regne på en bil på 4-5 mnd. a tru? æsj altså..

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...