Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Herreminhatt, er det mulig. Hva hvis ditt skjer, hva hvis datt skjer, hvaomdersomhvisomattemen. Man trenger ikke være uansvarlige om man ikke har masse penger på konto når det nærmer seg lønn. Det betyr ikke at man absolutt ikke burde få barn, som en del her inne mener. Åh, blir så sint på dere. Dere er så fordømmende og urettferdige og uttaler dere om ting dere ikke har peiling på, tydeligvis! Sitte der på deres pidestall, håper fallet ikke blir så hardt, da, om ting ikke klaffer maks for dere til enhver tid. Vi har ikke flust i penger når lønna nærmer seg. Men vi klarer oss fint. Har hatt bilen på eu-kontroll og fikset den for 6000 kr. Vi hadde ikke penger til det,men vi greide det likevel. Vi har betalt studielån og kommunale avgifter. 10 000 kr. Ett barn er med på fotball, kosta oss glatt over 2000 kr denne mnd. Men kan da ikke nekte han å være med fordi. Så alt er betalt. Er ikke redd vaskemaskina mi ryker enda, den er ikke så gammel. Ei heller oppvaskmaskina (ingen krise om det skjedde). Er heller ikke redd for kjøleskapet, fryseren eller tv´en. Da tar vi en av de andre tv `ene, eller greier oss uten. Blir vi syke, vel, da skal vi greie å betale det også. Vi er forsikret, betaler nærmere 1500 kr i mnd for oss, for at vi skal være forsikret i tilfelle noen skjer oss av sykdom. Begge har vi rimelig sikre jobber, jeg er ikke redd for at vi skal miste jobbene våre pr idag. Selvsagt ønsker jeg at vi hadde noen kroner på bok, men situasjonen i dag er at det har vi ikke. Betaler ned på noe og håper å greie det etterhvert. Mener dere da at vi skal gi fra oss de 3 barna våre da? Sånn at vi slipper barnehageutgifter, treningsavgifter for heller å sette de pengene av til sparing. Så når vi har greid det, om 2-3 år, da har vi kanskje nok... Da kan vi søke om å få tilbake barna våre? Er det slik? Ja, jeg føler meg truffet og lei meg fordi så mange her inne tydeligvis mener vi er dårlige foreldre siden vi ikke har mer penger enn at vi akkurat berger fra lønn til lønn. Kjenner dere oss, siden dere kan si sånt om oss? Hva vet dere om oss, hvilke jobber vi har. Dere burde melde dere opp til ei nemd dere, som kan ta avgjørelser om hvorvidt deres medmennesker burde få barn eller ei. Tvangsinnsette hormonspiral på hele gjengen, og for sikkerhets skyld sy fast en kondom på hver mannebein i produksjonsriktig alder, for sikkerhets skyld. Så ingen kan skylde på sviktende prevensjon. Så kan dere sitte der på den høye hest og avgjøre rett og galt. Dere hadde sikkert gjort livet enklere for noen få barn, men er ikke alltid det er økonomien som tilsier at man er en god foreldre. Bare tenk på det. Sannsynligvis gidder dere ikke lese dette innlegget engang, siden det nok ble litt langt! Fei for egen dør, så skal jeg feie for min! Hilsen fattiglusa
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Klart vi kunne tatt de forsikringspengene og spart de, men vi vil heller ha en forsikring i tilfelle en av oss blir syk eller dør. Det er vår prioritering.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Hei, jeg gadd ikke lese hele det laange innlegget ditt, men oppfattet at du mener sånne som meg er fordømmende. Ja det stemmer det. Jeg dømmer folk som får barn uten å ha økonomisk trygghet. Jepp.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Men hvilket barn har dødd av suppe og brød før lønning, og hvilket barn har dødd eller lidd under å ikke bli kjørt til skolen, men fulgt eller ta bussen? Jeg syns folk forlanger en overmåte luksus nå om dagen, som jeg ikke kan kjenne igjen fra da jeg var yngre, selv om vi hadde nok av penger. Det var helt normalt at man hadde mindre penger før lønningsdag - noe annet ville jo vært veldig rart igrunn. Hva er poenget med å ha 10 000 på brukskonto når man har fryseren og skapene fulle av mat? De aller fleste problemer kan løses om man virkelig MÅ. Selv om man som oss - ikke har noen å låne av. Jeg er helt enig med HI. Kan du se på gaten hvem som har mye penger før lønningsdag og ikke? Nei. Ser folk nevner oppvaskmaskinen, hva om den ryker? Vi har ikke oppvaskmaskin vi. De færreste trenger det.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Man trenger ikke luksus nei, nordmenn er bortskjemte. Men man må ha trygghet og klare seg selv. Ikke satse på at det ordner seg(for det gjør det alltid i Norge). Ta ansvar mener jeg.
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Klart det, men det tror jeg de aller fleste har. Selv om man ikke har "råd" til å kjøpe en graviditetstest. Det er jo heller ikke superviktig å kjøpe det med en gang. Jeg vil i alle fall si at melk og brød går Clearblue en høy gang i nødvendighet. Man er faktisk ikke uansvarlig fordi man velger å prioritere mat. Jeg kan faktisk ikke komme på en eneste ting som kan skje en som ikke har penger fire-fem dager før lønning, men har mat, som man ikke får ordnet. Kan du?
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Men er økonomisk trygghet bare å ha 100 000 på bok? Er det ikke økonomisk trygghet å ha relativt sikre jobber? Egen bolig. Den kan jo selges om det blir krise. Egen bil, 2 tom, en skuter. Alt kan selges om pengennøden blir for stor. Vi har ikke satset penger på usikre ting som børs og aksjer. Vi har bundet renta og vet hva vi har å forholde oss til.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Personlig ser jeg ned på mennesker som er så innskrenkede at de tror virkeligheten er så svart/hvit at man enten har økonomisk trygghet, eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå