Gå til innhold

reise til syden i uke 28??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har reservert en reise til kreta i slutten av juli, jeg vil da være ca 28+3 uker..ville dere ha reist da? jeg vet jeg må passe på maten og sanden på stranda og sslike ting, men kjenner jeg er litt "spent" på hvordan det skal gå... har noen av dere reist så seint?erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaringer med det selv, men er i uke 28 nå og kunne fint ha reist til syden i dag ;) Men dette vil jeg tro er VELDIG individuelt. Dette er mitt 2. svangerskap, og ser jeg tilbake på mitt forrige hvor jeg gikk høygravid sommeren 2006 (som var den varmeste sommeren på 35 år eller noe) så vil jeg tro at vann i kroppen og varmen vil være problemer du kan møte på. Men ved å drikke nok, ha bena høyt og slappe av så mye som mulig vil jeg tro at det går veldig fint :)

Skrevet

Vi skal reise til Mallorca når jeg er 32+1 og være en uke. Jeg spurte legen min om det var greit, og hun mente at så lenge formen var god, jeg var forsiktig med hva jeg spiste (ikke salat, passe på at kjøttet er godt stekt etc etc), var nøye med håndhygienen (hun anbefalte å ha med sånn antibac som en kan vaske hendene med når en ikke har tilgang på vann og såpe) og var flink til å drikke (flaske)vann i varmen, var det ikke noe i veien for at jeg kunne reise.

Hun mente også at det var viktig at jeg selv følte at det var greit å reise. Dersom det ville føre til at jeg bekymret meg unødig mye, anbefalte hun meg heller å bli hjemme. Så om en vil reise eller ikke burde avhenge av hva en føler er greit for sin egen del.

Hun sa også at jeg måtte sørge for å ta med meg europeisk helsetrygdekort.

Skrevet

Forrige barn fødte jeg 35+0, dette svangerskapet dro vi til Kreta 32+4 og kom hjem33+5, gikk jo bra, eneste jeg var 'forsiktig' med var å ikke spise FOR rød biff! Men, kremt, godt vi kom oss hjem for jeg fødte 5 dager etter vi kom hjem. Er visst -ifølge sykehuset her hjemme- et elendig helsetilbud på Kreta, men jeg hadde ikke vært redd for å dra så sent som uke 28, tross 2 prmature fødsler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...