janu09 Skrevet 7. juni 2009 #1 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er begynt å gi to faste måltider til dagen. Et til lunsj og et til kvelds. Uten om dette drikker han ca 100-130 ml mme.
minni08 ♥ Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Samme her! Grøt til lunch og kvelds + mme til sengetid. Får pupp så mye hun vil ellers. Av og til får hun et beger fruktpure
Alle gode ting er 3:) Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 mine får mme på morran fruktpure og mme til lunsj (evt mme imellom lunch og middag om de sto opp tidlig) grønsakmos og mme til middag grøt og mme til kvelds De spiser mellom 120-150 ml pr måltid. Og de deler et beger med fruktpure og middagsglass.Blir kanskje litt små porsjoner, men de pleier ikke å ville ha mer enn en halv porsjon hver så det funker fint her. Er det feil av meg å gi mme til kvelds? Tenker på at det er mme tilsatt i grøten? Blir kanskje litt dobbelt opp? Bør jeg gi vann i stedet?
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Mi på 5,5 mnd får ca 200ml mme til frokost. 1 1/2 porsjon grøt + vann i 10-tiden mme igjen i ett-tiden ett lite beger frultmos + vann i tre-tiden mme i fem-tiden og flaske med ganske tynn velling av masigrøt til kvelds rett før hun legger seg (260ml)
svirrehodet Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 hvordan lager du tynn du velling av maisgrøt? hehe, sorry, jeg er sikkert totalt grønn, men lurer jeg så spør jeg :-)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 når vi lagde velling av maisgrøten lagde vi mme som vanlig (200ml nan) og hadde oppi 2-3 eller kanskje 4 mme-skjeie med maisgrøtpulver. kom litt an på kor tjukk vi skulle lage den:) må nesten bare prøve deg fram på tjukkelsen:) dagene våre ser sånn ut (snart 6 mnd): grøt til frukost+vatn 120-150ml mme til lunsj halvt middagsglass (6mnd) til middag+vatn og frukt 120-150ml på ettermiddagen (om han vil ha) grøt til kvelds+vatn og sviske 200ml mme rundt 0500 av og til tar han rundt 120-150 ml en ekstra gang om natta.
Stoltest Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Er det noen spesiell grunn til at noen gir grøt til FROKOST og kvelds, mens andre gir grøt til LUNCH og kvelds. Skal begynne med grøt etterhvert her og har liksom ingen formening om ved hvilke måltider som er lurt å gi grøt.. Eller for den saks skyld om når man skal øke fra ett til to grøtmåltider, middagsglass etc..
CMH Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 To faste måltider m fast føde.. Grøt til frokost, en liten porsjon + 180 ml mme. 60 ml mm, og 120 mme til lunsj. Grønnsakspure til middag + 2-3 teskjeer banan og jordbær pure. Så får hun vann eller 120 ml mme Pumpa mm og mme til kvelds ( hun får en flaske på rundt 200)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Min er 5 mnd nå og får kun 200 ml hvert måltid, har prøvd med både grøt og middags glass men vil ikke ha. Han spiser ca hver 3- 4 time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå