Gå til innhold

HJELP!!!Råd til mekling....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn som snart er 3 år. Barnefaren og jeg har ikke vært sammen siden oktober 08, og først nå skal vi på mekling. Jeg har aldri vært på slikt ført, og lurer på om noen kan gi meg noen ord om hva jeg kan forvente meg osv.

Jeg vil i tilegg informere litt om saken, slik at det kanskje kan være til hjelp.

Far har brukt/bruker en del narkotika, som er nulltolleranse hos meg. Han var veldig manipulerende ovenfor meg, så jeg lot meg lure gang på gang uansett hva det måtte gjelde. Men heldigvis, nok er nok noen ganger. Var singel fram til i slutten av februar, og møtte det jeg mener er mannen med stor M. Dette har ført til en del ubehagelige medlinger,tlf osv fra eksen sin side. Nok om det. Jeg bor ca 100 mil unna eksen nå, og han har ikke sett sitt barn på over 6 mnd. Har heller ikke villet snakke i telefonen. Så jeg har satt mine krav til han. Jeg skal ha samværsretten, han skal treffe barnet sitt når han har mulighet, men det skal være på mitt bosted i begynnelsen fram til de blir kjent igjen. Muligens prøver for nakotika. Deling på reiseutgifter.

Han igjen er en veldig flink person når det kommer til å ordlegge seg, få andre til å lytte og å få sympati. Hans krav såvidt jeg forstår er at vi skal bo nærmere siden han har ett barn fra før, og for å opprettholde søskenkontakten er det det mest ideelle, mener han. 30/40 % deling og igjen at vi skal flytte nærmere.

Så om det er noen som kanskje kan komme med noen gode råd el, hadde jeg vært evig takknemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan ikke forlange at du skal flytte...

Hadde jeg vært deg ville jeg krevd testing for misbruk, antagelig kommer barnevernet inn i bildet da, men det er ikke negativt for din del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...