Gå til innhold

Elveblest? Noen som har peiling? HJELP meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har god peiling på elveblest (urtikaria) ?

Har hatt elveblest nesten sammenhengende i 2 uker nå, har fått både det ene og det andre for å bli kvitt det, men det ser ikke ut til å gi seg. Har begynnt å bli veldig trøtt og lei nå. Som dere sikkert vet så klør dette noe så inn i granskauen, å det blir derfor ikke så veldig lett å sove.

Har fått to tablettkurer, en antebiotika kur. Cortisonsalve, valagan og en Cortison drikk. Har også smørt på Hvitvask og Alovera for lindre kløen, men ingenting hjelper.

Har fått det alle tenkelige steder på kroppen, i alle kriker og kroker bortsett fra i ansiktet heldigvis.

Så nå er jeg lei.

Legen vet ikke hva som kan være årsaken, siden jeg ikke har spist noe, gjort noe som skal kan katogorisere seg som en mulig årsak til elveblesten.

Har også hatt lett feber de siste to ukene, har til vanelig en kroppstemperatur på 36,8, men nå de siste ukene har temperaturen vært mellom 37,5 og 38,2. Har også feberverk, hodepine, hoster som en gal (uten halsbetennelse eller rare lyder fra lungene) så spyr jeg opp all maten jeg spiser omtrent uten å være kvalm, det bare kommer, har også en sviende smerte rett under ribbeina.

Aner ikke hva dette kan være, men er ganske tunkt å ikke ha energi til noe og på samme tid ta meg av lillegullet nå som mannen min er på jobb på sjøen (4-4).

Håper noen kan hjelpe meg og beklager alle skrivefeil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

phuuu slår en sammen bivirkningene av all dritten du stapper i deg, så er det faen ikke rart du har elveblest.

Skrevet

Jah, hehe... Skulle håpt at det var det som var årsaken, men det kom nok før jeg tok all den dritten her. Fatter ikke vitsen me å stappe i meg så mye rart. Er ikke så veldig rart at d kjennes ut som magen skal brenne opp

Skrevet

Kjenner en som brått fikk elveblest over hele kroppen. Til slutt fant hun ut at det var tøymykneren hun brukte hun reagerte på.

Så prøv å bytte ut det "utvendige" også. Det behøver ikke nødvendigvis være mat. Kan være vaskemiddel, såpe, tøymykner osv...

Skrevet

Hmm, ja jeg for prøve det da:) Har brukt samme tøymykneren i 2 år. Men for prøve det da og så om det går over, alt for å få det bort... Klør meg ihjel snart!!!

Skrevet

Mat som enkelte påleggsorter, frukt, grønnsaker og brød kan også gi urticaria. god bedring.

Skrevet

Takk for hjelpen:D!

Skrevet

Det finnes en type elveblest som kommer ved tempraturforandringer, noen får det ved brå kulde (f.eks når de bader i sjøen om sommeren) andre får det ved varme.

Jeg får det ved varme, så jeg får elveblest hver gang kroppen blir brått oppvarmet, altså hver gang jeg tar en dusj, trener og blir svett osv. Men antihistaminer hjelper litt da, så utbruddene blir ikke så ille når jeg går på allergitabletter. Likevel har jeg utbrudd av elveblest hver eneste dag. De varer ikke så lenge da, 20-30 min etter at jeg har dusjet er det som regel over.. Hender jeg får elvebles uten at jeg skjønner hvorfor også, men det varer aldri så lenge av gangen.

Skjønner godt at du er frustrert om du har dette 24 timer i døgnet, for det klør noe vannvittig. Håper du finner ut av det.

Skrevet

Jeg har også slitt med det der. Det eksisterer klødempende i flytende på apoteket som fungerer. Det bedøver nærmest. Du må bare passe på at du ikke bruker så mye at du bruker for mye. Da blir du litt småkvalm nemlig, ikke et godt tegn:P

Men iallefall, jeg husker ikke hva det var, men innbiller meg at det hadde noe med vaskemiddel eller noe slikt å gjøre. Har nemlig ikke hatt det siden. Vi byttet til allergivennlig vaskemidler. Men jeg fikk det med jevne mellomrom, så visste aldri om det var det. Plutselig gikk det over og har ikke hatt det siden. Har ikke sluttet å spise noe spesielt heller som jeg vet om iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...