Lykke (ö;) Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har blitt anbefalt å sette inn hormonspiral av legen min fordi jeg får så mange cyster. Men gruer meg litt for å gjøre dette nå, pga av at jeg hører man kan få blødninger i flere mnd etter på. Og det er jo ikke akkurat det jeg vil ha nå som det er sommer. Det jeg lurer på er: -hvor lenge hadde du blødninger etter du fikk satt den inn? -Mistet du mensen helt etterhvert? -Fikk du noen bivirkninger? -Er du fornøyd og anbefaler du det? Blir veldig glad for svar:o)
Gjest biss med twins Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Tror jeg har skrevet dette non ganger før her..meeen, den første hadde jeg i nesten tre år, genialt å slippe mensen, men ble gravid og spontanaborterte. Den andre satt jeg inn etter jeg fikk barn, den ble stukket gjennom livmoren under innsetting og jeg måtte operere den ut igjen. Det jeg anbefaler mht hormonspiral er i hvert fall å dra til gynokolog for å sette inn, de har mye bedre greie på ting..og tar alltid innv ultralyd før og ofte etter.
*Rutletutt* Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Jeg fikk satt inn hs ca 3 mnd etter fødselen. Ville helst ha fortsatt på babycompen, men pga ekstremt vonde el-og mensesmerter + voldsomme blødninger anbefalte legen meg hs. Jeg har ikke angret! Husker faktisk ikke hvor lenge jeg blødde etter jeg sattden inn...et par uker tror jeg... Har ikke hatt mensen siden ( ca 20 mnd siden jeg satt den inn) Ingen bivirkninger Er kjempefornøyd!
Lykke (ö;) Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2009 Hmmmmmmmm er litt i tvil, hva jeg skal gjøre........ Må nok tenke litt mer over dette.....
Gjest biss med twins Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Ja, mitt svar er jo veldig positivt;) Altså, jeg vet om et par andre som har blitt gravide på hormonspiral ( men det kan man bli på allslags preventive midler) og jeg vet om et par andre som har måttet operere ut. Men det er likevel veldig sjeldent! Jeg har hatt uflaks.
*CN* Prinsen miiin<3 Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Jeg fikk satt inn min hormonspiral 6 uker etter fødsel. Hadde vel blødninger mer eller mindre i 1 mnd etter på, etter det har jeg ikke hatt en ensten blødning (nesten 2,5 år siden sist). Jeg fikk ganske sterke menssmerter etter jeg satte inn spiralen, og har hatt sterkere menssmerter etter jeg satt inn spiral. Men ikke så voldsomt at det har blitt en plage. Anbefaler det på det sterkeste, enkelt og greit:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå