Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hei! Skal snart ut i jobb og har søkt etter dagmamma til min lille på snart 1 år. Synes det er skummelt å overlate mini til andre på dagtid men er avhengig av å tjene penger som de fleste andre. Over til "problemet". Har fått to veldig aktuelle dagmammaer. Men synes det er vanskelig å velge. Hun ene er 22 med en sønn på 2år. Hun andre er en i starten av 40årene som har to litt eldre barn. Ser liksom fordeler og ulemper med begge. Hvis dere skulle valgt kun basert på alder,hva ville dere gjort? Takker for svar og tips:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 i akkurat dette tilfellet ville jeg valgt henne på 40. Hun på 22 er forholdsvis ung mor, , tenker at hun har nok med sitt og med en liten gutt på to hadde jeg vært redd han hadde blitt prioritert foran mitt eget barn. Men det er bare utifra hva jeg leser her, kanskje jeg hadde tenkt anderledes dersom jeg hadde møtt dem personlig. ellers hadde jeg ikke syns 22 var gæren alder for en dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Jeg ville valgt 40-åringen.. En litt eldre og erfaren mamma har gjerne en annen trygghet, hva om barnet ditt kommer ut for noe hos dagmammaen, hvem av de ville taklet det best? Tenker da på alt fra fall med brukket ben, allergisjokk eller blødende kutt i leppa...
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 jeg er selv 23 år og har to barn på 2 og 4 år. men jeg ville fortsatt valgt hun på 40år.. tryggere og har ikke egne små barn hun må være hjemme med om barnet blir sykt. eller at hun på tyve blir sliten av sitt eget barn og trenger mer pause.. jeg hadde gått for hun på 40
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Ser at alle ville valgt 40 åringen pga at hun har mer erfaring, større trygghet og derfor vil kan ta seg bedre av barnet... Det må jo da være svaret på debattene omkring gamle vs unge mødre som stadig går her inne!?! Konklusjon: 40 åringer kan ta seg bedre av barn enn 20 åringer. (Klarte ikke å dy meg)
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #7 Skrevet 7. juni 2009 Ville valgt hun på 22 år fordi hun er mer inni situasonen når som hun selv har små barn, og barnet ditt får en å leke med også der. Man glemmer uhyre fort hvordan småbarnstiden er, og hun på 22 år er antagelig mer oppdatert på flere områder ang anbefalinger for små barn enn hun på 40 år. Antagelig har hun også mer overskudd og energi.
malingus Skrevet 7. juni 2009 #8 Skrevet 7. juni 2009 Jeg ville nok valgt hun på 40. Mindre sjanse for at hun ikke kan stille opp pga syke barn, fordi de er litt større. Og så tror jeg nok en på 40 er litt tryggere på seg selv enn en 22 åring. Hun har vært mamma mye lengre. Har selv hatt en dagmamma på over 50. Voksne barn og flere barnebarn, som hun av og til passet. Hun har vært super! Og veldig sjeldent hun har måttet melde om sykdom.
Edelweis Skrevet 7. juni 2009 #9 Skrevet 7. juni 2009 Jeg er enig med Alva her. jeg er selv 22 og har 2 barn på 3 og 1 ca. og hvorfor skulle ikke jeg være like sikker på meg selv som mamma som hu på 40? jeg er veldig oppdatert på småbarnsfronten, og i tilegg får ji barnet ditt en å leke med, som er veldig viktig for sosial utvikling. tenker at det kan være kjedlig for en 1 åring å gå sammen med ei 40 år gammel kjærring. ei på 22 kan jo være ferdig utdannet førskolelærer og skulle hun da ikke vært like skikket til å passe på barn som en 40 åring? synes det blir litt feil å velge ut i fra alder. jeg ville sett an på personene jeg. kan godt hende jeg ville valgt hu på 40 og, ville også sett litt på hvor barnet skulle være. har hu på 22 et hus med stor uteplass og muligheter for mye aktiviteter utendørs? eller har hu på 40 en bedre plass for å være dagmamma, dette er ting som er viktige for meg da. =)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #10 Skrevet 7. juni 2009 Har hun på 40 andre unger der da? Jeg hadde valgt den som hadde barn i de lille sin alder. Om det da blir jenta på 22, da velger jeg henne.
Miss Misantrop Skrevet 7. juni 2009 #11 Skrevet 7. juni 2009 Hvis jeg ikke haddde kjent damene ville jeg ha valgt hun på 20 og mannen min ville valgt hun på 40. Men jeg regner med at jeg ville ha valgt den personen som jeg likte best uten å ta med alder i betraktningen. Mannen min liker eldre damer som har erfaring fra egne og andres barn. Mens jeg ikke ønsker å bli overstyrt og mener nok jeg kan ha en bedre dialog med en på 20 sånn generellt.
prekæs Skrevet 7. juni 2009 #12 Skrevet 7. juni 2009 Kjerringa på 40 kan også være ferdig utdannet førskolelærer. Nå skal kjerringa på over førti ut på sin sedvanlige 3 timers søndagstur, sammen med mann og barn. Vi treffer sannsynligvis opptil to, tre par på vår egen alder og noen som er eldre. Sist søndag traff vi en med barnevogn, og mistenker at de enten var foreldre over 40 eller besteforeldre. Dette i ett populært turdistrikt i landets 6 største by. Tror minsten på 3 koser seg stort...på tross av hans gamle foreldre.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #13 Skrevet 7. juni 2009 For en ettåring, ville jeg valgt bort en som var hjemme med egen sønn på 2år. Uavhengig av om dama var 22 eller 40. Hadde det derimot dreiet seg om dagmamma til en 2åring, ville jeg gjerne tatt 22åring med sønn på 2. Tenk på vinteren. Hva gjør din 1 1/2 åring mens 2 1/2 åringen er ute og nyter snøens muligheter? Sover i vogn, kanskje, men hvis h*n ikke vil sove akkruat da? Er du forresten sikker på at begge de aktuelle damene faktisk ØNSKER å være dagmamma et helt år? Hvis det er noe en av dem gjør bare mens hun venter på jobb eller bhg-plass, synes jeg dette taler mot å velge henne.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Nå er jeg selv 40 og har ett barn på 2 år. Som dagmamma ville jeg valgt den som virket mest hjertevarm, empatisk, glad i barn, oppegående og rolig. Dette uansett alder. Jeg ville tatt samtaler med de, sett hvordan det var hjemme hos de (sikkerhet, lett tilgjenglig for lekeplass osv) og kjent dypt på magefølelsen + ringt referanser. Jeg ville blåst i om vår dagmamma var 17 eller 65 år gammel, men hun/han skulle overbevist meg om at han/hun var den som var mest skikket til å ta godt vare på barnet mitt.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #15 Skrevet 8. juni 2009 100% enig med anonym 15:26, og jeg har også passert 40.
Anya74 Skrevet 8. juni 2009 #16 Skrevet 8. juni 2009 Ville valgt den jeg hadde best tone med. Mest sannsynlig 20åring fordid hun fortsatt er litt barn selv.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #17 Skrevet 8. juni 2009 HI, du spør vanskelig, siden du spør "hvem ville du valgt, kun basert på alder". Jeg hadde aldri latt dette være det eneste "valget" ved valg av dagmamma. Et umulig spørsmål for en så viktig jobb. Kan nesten ikke svare på det uten å utdype det. Mellom dine to alternativer, hadde jeg gjerne gått for 40 åringen, siden jeg tror barnet mitt hadde fått mest oppmerksomhet alene der, og en 1 åring er ok med å være alene i et dagmammahjem. Men det er min mening.
Gjest Sauen har 2 jenter =) Skrevet 8. juni 2009 #18 Skrevet 8. juni 2009 Jeg tror jeg ville valgt ut fra hvordan personene var, og ikke etter alder på dem og deres barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå