Gå til innhold

En litt trasig og muligens uvanlig situasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å gifte oss iløpet av året. Vi vil ikke ha noe bryllup, vi vil bare få det gjort. Vi ønsker ikke å ha noen der sammen med oss, men har forstått at vi må ha forlovere som kan skrive under en erklæring på forhånd.

Problemet er at samboeren min ikke har en spesielt god venn han kan spørre om å være forlover. Hva gjør man da liksom? Han har hatt venner opp i gjennom, men har flytta mye så han har mista kontakten med de fleste.

.. syns det er så trist og jeg vet ikke hvordan man kan løse det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da velger han en venn han har selv om denne ikke er så spesiell for han. Forloverne skal bare skrive under på en forlovererklæring. Under vielsen kan personlaet være vitner.

Skrevet

Har han en bror, en far, et søskenbarn?

Gjest Tale30
Skrevet

Kanskje han har god kontakt med noen av dine venner eller slektninger?

Skrevet

Han har ikke god kontakt med noen, det er det som er problemet. Han er en veldig lukket person. Faktisk tror jeg det kun er jeg som kjenner han. Han åpner seg ikke for foreldrene sine heller, eller sine to søstre. Jeg har bedre kontakt med dem enn det han har.

Skrevet

Velg en nabo? Det trenger ikke være en man er nær.

Skrevet

Man trenger ikke "en spesielt god venn". Man trenger noen (utenom familien) som kan bekrefte de spørsmål/utsagn som går frem av erklæringen. Altså noen som kjenner en tilstrekkelig godt til å vite svaret på det som det her spørres om. Forloveren er først og fremst et VITNE på sannheten i erklæringen. At han normalt sett også er en god venn, kommer "kun" av praktiske hensyn. Som jeg forstår dere ikke kan ta hensyn til, og som man heller ikke behøver ta hensyn til det, man har bare en mulighet.

Skrevet

Ja okei. Dere har rett, han får bare velge noen. Det føles bare litt "stakkarslig" å spørre noen som han ikke har så nært forhold til. "Har du ingen gode venner, eller"...liksom. JEG tenker ikke sånn, men er redd for at han skal tenke at den han velger skal tenke sånn. Forstår dere? Ja nei det ordner seg vel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...