Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har to dører. En nede som jeg tydligvis har glemt å låse, og en oppe. Dvs. da må vedkommende gå inn uten å ringe på ringeklokken. (som er nede) Det banket mange ganger, intenst og jeg turte ikke åpne. Det var ingen av naboene som jeg har sendt tekstmld til og ingen av mine nærmeste som vet de må sende en tekstmelding, eller ringe påforhånd. Dette fordi jeg har vært plaget med forhenværende som ikke har respektert mitt valg om å avlsutte et forhold. Og som har dukket uanmeldt opp og satt meg i en meget ubekvem situasjon. Tillater meg selv å bli meget nyskjerrig, og litt redd og passelig paranoid. Åpner dere døren dersom dere er alene, og det banker på såpass sent? Hvor vedkommende heller ikke ringte på nede. Bort, skumle bankere !
Tommage♀♂ Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Jeg åpner om det banker på. Men det skjer ikke så ofte uten at jeg ve hvem det er på forhånd da. En gang for mange år siden, en søndag i bakfylla så jeg en børsebærer komme, da gjemte jeg meg, åpnet ikke og var flau i dagevis. Hadde hverken kontanter eller ånde til å lukke opp døren...
Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2009 Hjelp, nå ringte det på :-////// To ganger. Herregud, klokken er over 23.00:-((
Tommage♀♂ Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Er det ingen vinduer du kan titte i? Ta med deg kniv, så åpner du med den godt synlig, hehe;p
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 jeg åpner ikke døren om jeg ikke vet hvem som banker på. så sær er jeg. ikke fordi jeg tror det er en skummel mann som står der. men fordi jeg liker og forbeholde meg retten om når og hvem jeg vil ha besøk av har han gått?
Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2009 Jeg tør ikke titte i noen vinduer:-s Åpner ikke så sent. Eier ikke folk vett eller? Først banket på døren OPPE her og gått rett inn og så ringt på døren en halv time senere. Lusker vedkommende rundt. Gulp.
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 =S Men jeg hadde nok vært så nysgjerrig at jeg hadde gått og åpna...
Hemningsløs ツ Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Jeg bor heldigvis i andre etasjen i et hus, og må ned for å åpne opp døren. Jeg har ikke fikset meg ringeklokke ennå engang jeg, fordi jeg ikke vil ha noen som ringer på støtt og stadig i upassende tid. Også fordi jeg bor veeeldig sentralt, så hvem som helst plutselig "hei, jeg stakk innom en tur jeg!" når det egentlig ikke passer. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ut døren oppe, rundt hushjørnet og titta! Haha, hadde vært såå nysgjerrig om hvem som hadde vært der.. Men om du blir plaget av en mann som ikke vil avslutte forholdet med deg/ eller som ikke godtar at du har avsluttet det, ville jeg ihvertfall tittet om det var han. Om det hadde vært han hadde jeg ringt til politiet om han ikke hadde dratt med det samme, og hvis det er så ille at du er redd for at det skal være han og han plager deg gjevnt og trutt, og nekter å godta at forholdet er over, kan du ikke bare politianmelde han eller noe sånt?
Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2009 Hadde ikke vært nådig om jeg hadde åpnet. Man ringer ikke på dørene til folk og tar seg den friheten så sent på kvelden. Hmf.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Eg kan kikke ut vinduet på kjøkkenet eg uten at dei ser at eg ser dei, med mindre dei kikkar rett inn det vinduet men det er det fint få som gjer fordi dei da står med ryggen mot døra, noko folk gjer sjeldent. Det har hendt at eg har kikka før eg opnar men ikkje ofte. Eg er som regel ikkje heime aleine uansett. Var ein gong eg skulle ut og låse bilen om kvelden som det plutselig sto nokon på trappa når eg gjekk ut, ringe klokka virka ikkje.....han hadde ringt på. Det var seint, men eg kjente han da, var naboen som lura på om han kunne kikke litt på bilen til mannen min, han prøvde å rette opp bilen sin som dattera taka med og skulle bare sjekke noko sida me har samma bil hehe. Hvis det er slik at dei som kjem på besøk til deg ringer eller sender sms før dei kjem så hadde eg vore litt i tvil og heller pøva å kikke ut for å sjå kven det var før eg evt opna......
Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2009 Det er ikke så galt fatt at jeg er redd for livet eller at det er noen der ute som vil meg vondt. Ubekvemme situasjoner har opplevd, men ikke noe farlig.
Mammaen til 2007jenta Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 Hvem var det da? Her åpner ikke jeg døren med mindre jeg vet hvem det er. Grunn? -Ekstremt redd av meg rett og slett.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Der jeg bodde før ringte det på døra kl tre om natta og jeg var alene hjemme.. Jeg åpna selvfølgelig ikke. Etter ei stund merka jeg at noen faktisk prøvde å bryte opp døra! Jeg ropte "Hvem er det?" med redd stemme, var livredd. Da gikk han. Trodde sikkert ingen var hjemme siden ingen åpna da han ringte på.
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Gud - så ekkelt. Kan du ikke ringe til en god nabo og be naboen komme over til deg litt? Så kan dere sammen finne ut av dette?
Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #16 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har meldet med naboen. Han tilbød seg å komme opp, men det er ikke noe han får gjort fra eller til. Det er nok sikkert bare noen som har tatt feil, men likevel ikke noe allraight. Jeg bruker ikke være redd etter å ha bodd alene i tre år. Nå kjente jeg riktignok jeg ble litt uææh. Hadde ikke arvingen vært hjemme hadde jeg nok åpnet.
Tøysetipp Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #17 Skrevet 6. juni 2009 Så vemmelig opplevelse tjohei. Godt han ikke kom seg ordentlig inn. Man skal være på vakt !
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #18 Skrevet 6. juni 2009 OMG. da hadde jeg flippa helt jeg. hva gjorde du etterpå da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå