Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre før jeg ble gravid at jeg måtte regne med veldig treg mage i graviditeten.

Magen min har vært veldig varierende.

Alt fra løs til knall hard. Det kan gå 1 - 2, kanskje 3 dager uten at jeg får gjort noe, mens andre dager kan jeg få gjort litt 2-3 dager på rad.

Kan kanskje bli verre.

Hvordan er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det vært litt av hvert de siste 2-3 ukene.. Om hverandre hele tiden-. Og luft i magen:S Så kjiiipt.. Men ikke kommet noe enda med kun treg mage eller noe.. Kanskje det kommer?

Skrevet

Jepp, supertreg mage her også... Kan gå 3-4 dager før jeg får ut noe. Kjøpte laktulose på apoteket, og tok det i noen dager. Det hjalp litt men ikke helt.

Men luft? Skulle tro jeg var en gasstank... Er greit hjemme, for her er vi helt avslappet angående sånt. Men i går var vi på besøk hos venner, og da jeg kom hjem hadde jeg mageknip av å ha holdt igjen hele kvelden

:-( au!

Skrevet

Jeg har også hatt en del luft i magen, spesielt de dagene jeg ikke har fått vært på do.

De tre siste dagene har magen fungert helt fint, men det kan plutselig stoppe opp. Jeg prøver å drikke rikelig og være i bevegelse.

Skrevet

Her er det også varierende...i uke 3-4 var det veldig ofte, men nå i uke 5-6 har det vært full stopp. Ikke noe behagelig. Men har fått noen milde tabletter hos terapeut som har fått gang i det, de heter LaxPlus. Bare naturlige stoffer og helt ok å bruke som gravid. Og de får gang i magen på en "rolig" måte ;-)

Skrevet

åååå,det hørtes bra ut. Har hatt treg mage siden uke 3. Skikkelig irriterende. Men tissinga er helt ille. må opp annenhver time hele natta, og det helt siden før uke 4. er nå 6+1, og for første gang har jeg kvalmet hele dagen, ugh. Takk for rådet m treg mage. lykke til dre andre.

Skrevet

Akkurat likt her, litt kjapt og litt treigt....

Skrevet

Her går det tregt stort sett hele tiden, men har funnet ut at det kan behandles med kosthold. Spis KUN ordentlig grovt brød (ikke loff/kneipp), mye salat/grønnsaker/frukt og gjerne biola med en ss linfrø og drikk rikelig med vann -det hjelper både for løs og treg mage:) Hvis du ikker er vant med biola fra før bør du regne med noen dager med litt luftproblemer hehe:p

Skrevet

Kunne ønske jeg klarte å spise grovt brød, men det har jeg aldri klart (brekker meg...) og nå for tiden blir jeg dårlig av alt som heter brødmat. Jeg spiser dog grove knekkebrød (det klarer jeg visst, av en eller annen grunn!).

Av frukt så går det endel i epler, grønne sure epler skal det være!

Og så takler jeg ikke melkeprodukter... Jeg prøvde activia, men gikk rundt og ble dårlig av ettersmaken hele dagen, uansett om jeg pusset tennene eller spiste noe annet. :-( Svisker og rosiner klarer jeg heller ikke spise (forspiste meg på det som liten...).

Høres ut som om jeg lager skikkelige problemer for meg selv, he he. Klarer ikke spise det "normale" som er anbefalt. Men sånn er det nå bare. I natt måtte jeg plutselig på do, så kanskje det løser seg snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...