Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 kanskje ikke skuffet er rette ordet, men iallefall negativt overrasket... Idag kom farmor og farfar på besøk til vår lille nyfødte sønn, med seg i gave hadde de 4 små vaskekluter med blå kant, og en plastrangle. Dette er barnebarnet dems, et lite nyfødt barn, vaskekluter lissom??? Hadde enda skjønt det om det var et deilig mykt håndkle...eller en teppe eller noe i den duren... Og bare for å si det, de har IKKE dårlig råd...helt normal økonomi. Av mormor og bessa har han fått vogn, masse fine klær, ullteppe, sengetøy osv... Hadde de bare gitt en body,eller sparkebukse, jeg er ikke storforlangende, men 4vaskekluter og en plastrangle...?????
erteposen + 4 Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 He, he...det høres ut som min svigermor første gang de ble besteforeldre. Hun regna med vi hadde alt vi trengte, og kjøpte noe praktisk det gikk mye av. Ville heller spandere når vi trengte noe, og hun kjøpte trip trap før barnet var 3 mnd:)
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Det kan jo hende han får noe mer senere, men at det var ment som en liten oppmerksomhet sånn med en gang. Men enig i at det var en litt rar ting å gi, selv om det er bruksting. Hadde nok tenkt som du ja.
nicknavn Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 De tenkte sikkert noe slikt som dette: "de har alt og vaskekluter får de helt sikker ikke nok av, så derfor kjøper vi det" Om du har rett til å bli skuffet vet jeg ikke, men jeg hadde også stusset og blitt skuffet over den gaven.
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2009 Ånei, det dukker nok ikke opp noen trip trap eller noe "bedre" gave seinere, vi har jo allerede et barn fra før, og hun har jo også fått bedrøvlige gaver, men vaskekluter i barselgave toppa lissom kaka... Huff, føler meg passe "cocky" som disser gaven, var nok ment i beste mening for all del...
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 6. juni 2009 vaskekluter har jeg en hel skuff av omtrent, har jo barn fra før også, så vi har en god del men men, svigermor tenkte nok praktisk... hehe Tanken var nok god, men jeg ble litt skuffa. Venta lissom på den "ordentlige" gaven om dere skjønner.
erteposen + 4 Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Jeg hadde nok forventet noe mer enn vaskekluter selv. Mine foreldre er ikke gavepersoner, ikke hele familien vår. Men de er utrolig flinke med barna og gir dem all oppmerksomhet. Hva sier mannen din?
Kjøttpølsa Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Tenk så skuffet du ville blitt hvis du ikke hadde fått noe i hele tatt da.......Altså, du bør glede deg over å ha en farmor og farfar som er der.
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. juni 2009 Nå tror jeg ikke vi skal begynne å snakke om farmor og farfar som er er der... De kom nok fordi de følte de måtte. Og de MÅTTE legge turen til en lørdag, for da kunne de samtidig handle inn det de trengte på polet. Enda det hadde passet bedre for oss om de kom f.eks imorgen... Så la oss ikke snakke om at de er der, for det er de overhodet ikke...
hit og dit Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Eg har ei farmor som på mange måter er ein dårlig person. Så at gavene me får av ho er kjipe er ikkje tilfeldig. Me barnebarna har aldri blitt skuffa, me veit at farmor er ei kjip (og slem) dame, og me trenger ho ikkje på nokon måte. Pappen blir framleis litt lei seg når gavene vert åpna på julafta, han prøver å skyve det bort, men følselsane kjem ofte til overflata. Egentlig trur eg det er like mykje påminnelsen om at dama er ei drittkjerring som at gavene er kjipe som gjer at han vert lei seg. Fra gode snille damer/personer så tåler ein kjipe gaver, og ser kanskje til og med på det som eit sjarmerande trekk, men fra folk som er kjipe så blir kanskje gavene ein påminnelse om kor kjipe dei er. Sambuaren min for eksempel er elendig på gaver, men han er så god ellers at det gjer meg ingenting. =) At han gir rare gaver blir ein god historie berre =)
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2009 Så godt beskrevet Mammo! Det omtrent AKKURAT sånn det er her!
År og dag Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 Ja, det var rar gave til sitt nyfødte barnebarn. Ville selv ha blitt en smule skuffet, må innrømme det. Enig i at det å være besteforeldre ikke handler om dyre gaver og ting, men hyggelig med noe som det ligger mer omtanke bak.
Frk.TreningsGlad med 2 KidZ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. juni 2009 Ja, det er kanskje omtanken jeg savner...det at hun har gått å kosa seg med å finne en søt og fin liten gave til sitt nyfødte barnebarn...og gleda seg til å gi den til oss...
Kjøttpølsa Skrevet 6. juni 2009 #15 Skrevet 6. juni 2009 Så poenget er ikke hva de gav, men hvem de er og prioriteringer med andre ord?
lavidaloca Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Kjenner igjen følelsen. Da vi fikk nummer to kom farmor og farfar for å se gutten for første gang, og hadde kjøpt hvit fleecelue og votter str 1 1/2 år fra prix. Helt greit bortsett fra at han er 1 1/2 år juni neste år! Også kom de 14 dager etter fødselen, sambo ringte de flere ganger for å høre om de kom ( bor 30 minutter unna). Tror nok d var veldig leit for sambo!
Edelweis Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 dette ligner mye på min svigermor. i julegave får jentene en body liksom, og hu er bestemor. mine venninner kjøper bedre gaver enn det. å som noen over her sier, så er det en konstant påminnelse om hvor kjip hu er, for hu er ikke interissert i å gi barna andre ting heller, som kjerlighet og oppmerksomhet, det er så vidt hu gidder å ense dem når hu er her eller vi er der. dette synes jeg er veldig kjipt. er man bestemor og har dårlig råd og mange barnebarn, greit, det er tanken som teller, men når man ikke er interissert i å være sammen med barnebarna heller, da blir det litt en ekstra knekk og påminnelse om hvor kjip bestemor hu er !
hormonmamma Skrevet 7. juni 2009 #18 Skrevet 7. juni 2009 Jeg skjønner godt at du ble skuffet... Selv fikk jeg besøk på sykehuset av foreldrene mine..de hadde med seg blomster til meg og ingenting til nyfødte lillegutt. (Fikk ikke noe barselgave senere heller, han er 2 nå.) Jeg ble kjempeskuffet, og dette var mine egne foreldre. Det skal også nevnes at min søster fødte 6 mndr før meg, og fikk en fin, dyr babygym... De kunne ivertfall kjøpt en liten ting til han, synes jeg. Godt han var så liten at han ikke selv tenkte over det.
Gjest Skrevet 7. juni 2009 #19 Skrevet 7. juni 2009 Forstår at du ble litt skuffet, selv om det liksom ikke er lov til å bli skuffet når man får en gave. Men kanskje dere får noe mer senere? Mange venter jo med å gi en skikkelig gave til en barnedåp/navnefest.
du og jeg og vi to Skrevet 7. juni 2009 #20 Skrevet 7. juni 2009 Dette med gaver er vanskelig, alle er forskjellige der. Nå skjønner jeg at det kanskje ligger mer bak det hele - men min sønn, også første oldebarnet - fikk "bare" et koselig kort av sine oldeforeldre da han ble født. Til dåpen fikk han en sølvskje, og jeg synes da det var kjempekoselig at de i det hele tatt ga han noe. Det er i alle fall litt skummelt å forvente noe mer til dåpen, etc. fordi det ikke var noen stor gave, eller ingen gave i det hele tatt - da risikerer man bare å bli skuffet igjen.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. juni 2009 #21 Skrevet 7. juni 2009 Ja jeg hadde blitt skuffet, det legger jeg ikke skjul på heller. Forventer ikke og få barnevogn, seng fra besteforeldre med mindre de ønsker og bidra selv og økonomien tillater det! men f.eks babybukse og body, håndkle, sokker er vel noe slikt jeg kunne forestille meg at de kom med som presang til den lille! Har selv foreldre som handler skikkelige ting til ungene som f.eks tripp trapp stol, krabbeteppe, bilsete etc.. Men noen av tingene har jo gått i arv så de har f.eks ikke sponset 3 tripp trapp stoler! Har hørt om en bestemor som var gal etter 10 kroners marked, der kjøpte hun også julepresangene til sine barnebarn og barn.. Og hun var ikke fattig for og si det slik!
Kjøttpølsa Skrevet 7. juni 2009 #22 Skrevet 7. juni 2009 For det er kjempe herlig med unger av denne sorten som veldig villig viser sin skuffelse som sin mor. Stå på.
Tøysetipp Skrevet 7. juni 2009 #23 Skrevet 7. juni 2009 Hva betyr det da "herlige barn... " ? Hadde ikke blitt skuffet over gaven, men flirt litt i all beskjedenhet.
Ranveig R Skrevet 7. juni 2009 #24 Skrevet 7. juni 2009 Du har RETT til å ha akkurat dei følelsene du vil. Eg har av og til lurt litt/syntes enkelte presangar til f.eks. bursdag har vore litt kjipe, men det er berre sånn det er av og til. Mine foreldre hadde med seg ein liten plastrangle eller noko slikt då dei kom på besøk på sjukehuset for å hilse på nr 2, dei hadde ikkje tenkt på det før dei var på veg innover og stakk innom ein leikebutikk og raska med seg det første dei såg. Eg syntes ikkje det gjorde noko, eg synest det er viktigare med oppmerksomheten, at dei faktisk kjem og helser på den nyfødde. Det som var litt sårt var at det var nesten ingen besøk på klinikken med nr 2, mens dørene blei rent ned med nr 1. Når det gjeld vaskeklutar så er det faktisk det einaste eg veit om som vi har sikkert 100 stk av men likevel aldri har nok. Vaskeklutar er eg alltid glad for )
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. juni 2009 #25 Skrevet 7. juni 2009 skjønner ikke problemet med gaven jeg da.. du trenger jo å vaske babyen å? du får legge inn ønskeliste neste gang de kommer så slipper du å bli så skuffet!?. hva besøket kommer med av gaver eller ikke er absolutt ikke viktig for meg,for meg er selve besøket viktig. at de vil komme å treffe baby og oss andre.. du får lære deg å legge lista litt lavere?..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå