Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt i dag, JIPPI!!

Har en datter på 1 år som jeg ammer fortsatt, så jeg lurer på om noen vet om jeg bør sluttet med det nå som jeg er gravid igjen? Kan ammingen øke risikoen fopr spontanabort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer også min datter, hun er litt yngre enn din 4.5 mnd, så her er det ikke snakk om å slutte med amming enda. :)

Jeg snakket med helsesøster og hun sa at det som kunne skje var at barnet avviste brystet fordi melken smakte annerledes enn før. :) Mi har ikke avvist enda, men hun har tullet seg litt.

Skrevet

Ammer fortsatt dattra mi på 1,5 år, har ikke merket noen forskjell på melka eller henne, så her går det fint ihvertfall. Er vel mer sjans for at dem avviser når det nærmer seg fødsel og råmelka kommer, den er det ikke alle unger som liker smaken av.

Skrevet

Nei, er mer sannsynlig at du kan starte fødselen for tidlig ved amming. Hvis du opplever å få mye kynnere når du ammer, kan det være lurt å avslutte ammingen. Men merker du ingen ubehag så er det bare å fortsette.

Å som endel andre sier her er det endel barn som avviser puppen når mor blir gravid. Men jeg har en sønn på 3 som fortsatt får litt pupp på morgenene. Dattra mi er 1 år. Da dattra mi blei født fikk han enda mer lyst på pupp, for da økte produksjonen betydelig i forhold til hva det var de siste månedene før hun ble født. Merket aldri noe ubehag i forbindelse med ammingen av sønnen min under svangerskapet.

Lykke til me svangerskapet, og kos deg med ammingen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...