Gå til innhold

Til dere med eneggede tvillinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv gravid med eneggede tvillinger og lurte på om noen av dere med nærmest identiske babyer har noen tips til en lur måte å "merke" dem på? Er jo viktig å ikke forveksle dem - og da kan det jo være lurt å være på den helt sikre siden - selv om man innerst inne ser forskjell på dem. Armbånd ol. kan jo være veldig upraktisk på små babyer - noen smarte triks?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir det jammen jeg som svarer deg igjen gitt :D hehe!

Vi hadde på sykehusbåndene i noen uker vi :) (et bånd på arm og ben på tv 1 og tilsvarende 2 på tv 2)

Det hjalp veldig! Nå har vi ingen merker for vi ser så lett forskjell (vi foreldre altså, alle de andre må spørre oss! haha)

Men har hørt om de som har neglelakk på en av tå neglene på en av tvillingene! Eller en liten hyssingsnor rundt et av benene?

Men tror ikke dere som foreldre kommer til å ha så store problemer med å se forskjell etterhvert! :)

Skrevet

her var det vanskelig å se forskjell på dem.hadde en svart skolisse rundet håndleddet på den ene men glemte hvem som hadde den.den ene hadde en liten nupp på siden av magen og dermed ble det å ta av body,for å se hvem som var hvem.men det gikk seg til etterhvert,nå ser vi forskjell,men andre må spørre hvem som er hvem.

Skrevet

å for alt du vet så kan d være forskjellig størrelse på de å da ser du lett forskjell.. ;) dere kommer til å se forskjell skal du se. om ikke annet så har de armbånd på sykhuset og senere så går det nok fint:)

Jeg hadde en liten knekk da jeg vaksinerte "feil" tvilling, hadde en som skulle vaksineres å en som ikke skulle pga reaksjoner på vaksinen. Vaksinerte den som ikke skulle å da var det jo bare til å ta den andre i samme slengen.. når du sitter på helsestasjonen akkurat i den situasjonen så føler du deg litt dum.. hehe.. (Jeg hadde til og med sølvarmbånd med navnene deres på når dette skjedde) Kan le av d i dag, men den dagen følte jeg meg som verdens dårligste mamma..

Skrevet

Guttene våre har forskjell på størrelsen, nesten 1 kg og det syns! Ellers tror jeg det kommer til å gå fint, man lærer seg forskjellen etterhvert :) Jeg syns det var lettere når jeg kledde de ulikt :)

Skrevet

Vi hadde på sykehusmerkene 1 mnd etter vi kom hjem fra sykehuset. Etterhver syntes vi det var stor forskjell på dem så vi fjernet dem. Når er det vi som skjer forskjell på dem og ikke andre, så jeg tror nok at dere vil skille de etter ei stund. På sykehuset sa de også at det er ofte at eneggede tvillinger er nokså forskjellige når de er nyfødt. De vokser seg like etterhvert.

Skrevet

Har toegga, men de var veldig like i starten. Venta en stund med å ta av navnelappen fra sykehuset, også hadde vi fast plass til de. Tv1 alltid til venstre og tv2 til høyre i seng, vogn og lekegrind.

• 3 uker senere...
Skrevet

Mine jenter hadde sykehusbåndene på de første 14 dagene, etter det har de brukt armbånd i hver sin farge, de sitter fint på de :)

I tillegg kler jeg de forskjellig og har som hovedregel at den ene bruker det som er mest rosa, mens den andre har plagget med en annen farge, mindre rosa eller mer mønster. Brukte også neglelakk på lillefingerneglen på den ene lenge. Nå er de tre måneder gamle og jeg ser lett forkjell. Det gjør ikke andre så armbånd og kleskode gjelder fortsatt :)

Skrevet

Våre eneggede gutter var like i størrelsen og utseendet og hadde på sykehusarmbåndene i en mnd. Vi er så heldige at de har en virvel i panneluggen som snur håret til høyre på en og til venstre på den andre, så vi slipper å kle av osv for å se "fasiten". Jeg tør fremdeles ikke si hvem som er hvem bare av å se i fjeset, jeg tar alltid en titt på håret først.

En av dem har også fått en liten hvit flekk på en finger som jeg nok hadde satt pris på om håret deres hadde vært likt. Jeg ser at det er noen små forskjeller på dem, men det er ikke enkelt å skille dem fordet altså!

Det jeg ofte gjorde den første tiden var å "merke" dem med smekkene så vi slapp å sjekke armbåndet hele tiden, det var jo inni ermet. De var storgulpere og hadde på smekke hele dagen, og det var sånn at tv1 fikk på seg blå og tv2 gule + de andre fargene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...