Gå til innhold

Fritt sykehusvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har greie på det? Prøvde meg på "Slitere" tidligere, men ingen respons.

Jeg har tidligere fått beskjed om at jeg lite sannsynlig ville kunne få barn uten hjelp. Det er nesten 10 år siden og en del av problemene som var den gangen har blitt behandla og forsvunnet. Jeg har nå regelmessig menstrasjon og eggløsning uten noe pillehjelp. Jeg har bl.a. hatt hormonforstyrrelser og cyster.

I forbindelse med at vi nå prøver på 4. mnd så nevnte jeg for legen min at jeg gjerne ville ha en kontroll på gyn.pol. for å utelukke at noe av dette har kommet tilbake. Det var han enig i og skreiv henvisninga. I dag fikk jeg brev fra sykehuset med time i desember!? Det er jo leeeenge til. Og jeg er ikke kjent for å ha så veldig mye tålmodighet.

Jeg var inne på Fritt Sykehusvalg sin nettside og tror jeg greide å finne ut at nabosykehuset har 3 ukers ventetid mens mitt lokale har 28 uker. Henvisninga er jo sendt til det lokale sykehuset, men kan jeg fortsatt velge et annet? Har det noe betydning at jeg gikk til kontroller på det lokale sykehuset tidligere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring :

Pasientrådgivertelefonen 80041004

Skrevet

Så lenge ting ikke er akutt, kan man fritt velge sykehus ja.

Skrevet

28 UKER ??? :-O

Få legen din til å sende henvisning til en privatklinikk istedet, da får du time i løpet av noen uker...

Skrevet

Timen jeg fikk er i midten av desember. Fikk lettere sjokk når jeg åpna brevet. Jeg er absolutt ikke av den tålmodige typen og vil nok prøve å få bytta sykehus over helga. Merkelig at det kan være SÅ stor forskjell på ventetid på sykehusene som ligger så nær hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...