koseputa Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hvor tette er deres barn? Vil dere si at det var helt nødvendig å anskaffe tvillingvogn? Er det greit å få plass til vogna i en vanlig stasjonsvogn?
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 vi har to stk med 20 mnd i mellom, og ville nok helt klart kjøpt søskenvogn dersom store hadde bodd her når lille ble født. Vi har ikke, men kjører to vogner evt vogn og meis/mei-tai om en skal ha med begge. Siden store ikke flytta til oss før lille var 8,5 mnd, lot vi være å skaffe søskenvogn fordi det uansett bare blir en periode fram til store går selv (regner med hun er selvgående i løpet av sommeren, i alle fall nok til at vi ikke trenger vogna mer men kan bruke bare meis/søskenbrett e.l.). Men jeg ser jo at det innimellom hadde vært kjekt. På den annen side ser jeg også at lille aldri hadde fått "lov" å sove i en søskenvogn med søstra ved siden av seg, så for våre barn er det like greit med to separate vogner selv om det kompliserer hverdagen litt for oss trillere.
Kystrøya Skrevet 7. juni 2009 #3 Skrevet 7. juni 2009 Vi har to gutter som straks er 15 mnd og 3 mnd, altså 12 mnd mellom dem. For oss er det helt klart nødvendig med tvillingvogn. Triller til barnehagen med storesøster (hun står på brett), triller når eldstegutten skal sove, til butikken osv osv. Men har også enkeltvognen som vi hadde før minstemann ble født. De sover veldig greit ved siden av hverandre. Ikke noe problem foreløpig. Mulig det blir det når minstemann blir eldre og mer nysgjerrig. Vi har wv caravelle så vi har stort bagasjerom, men vognen vi har er enkel slå sammen og tar faktisk mindre plass enn enkeltvognen vi har.
MrsV Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Har 20 mnd mellom mine, og har tvillingvogn. Helt nødvendig hvis jeg skal komme meg ut på tur alene. Hadde brukt flere timer ned til butikken hvis eldstemann skulle gått hele veien. Han stopper å ser på alt rundt seg. Han trenger og en plass å sove hvis vi er ute på tur hele dagen. Har brukt vogna mye, og kommer til å forsette med det en liten stund til i hvertfall
helenis + E-07 & D-09 Skrevet 9. juni 2009 #5 Skrevet 9. juni 2009 Vi har ei jente på 18mnd og en gutt på 3mnd, altså 15mnd mellom dem. For oss var det helt nødvendig med tvillingvogn. Støresøster kunne sikkert stått på brett eller fått et søskensete på den gamle vognen, men jeg synes hun er såpass liten ennå at hun trenger å kunne legge seg ned å sove hvis hun vil det. Det er ikke noe problem å ha dem ved siden av hverandre. I begynnelsen var det veldig spennende og det skulle plukkes og pirkes, men nå enser ikke snuppa at lillebror ligger ved siden av omtrent. Bruker vogna nesten hver eneste dag og det er det beste kjøpet vi har gjort etter at vi fikk nr 2. Har er Herqules Twin Raptor, den er smal,men det er fortsatt god plass til begge ungene, og den får fint plass i en vanlig stasjonsvogn.(Vi har en Hyundai Elantra) PS: Et lite tips, skal du ha tvillingvogn så velg en med svingbart fremhjul ellers kommer du til åslite deg ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå