Madam-mim Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Var til sjekk på føden i dag etter å ha hatt intense murringer i mage og rygg i mange timer. Er førstegangsfødende og 37+3 i dag. De ville da ha meg opp til en sjekk. Da jeg dro til sykehuset avtok selvfølgelig smertene, typisk... Ctg viste at det ikke var rieaktivitet. Men jm sjekket meg innvendig. Fortalte at det var 1 cm åpning, og livmortappen var mellom 1-1,5 cm. Har hatt murringer og kynnere i mange uker, så var jo godt å høre at det hadde gjort noe med modningen i det minste. Har hatt endel kynnere og mye murringer siden jeg kom hjem og. Noen andre som har gått med åpning og kost livmortapp i lang eller er det vanlig at det skjer noe mer i nærmeste fremtid? Vet det ikke er noen fasitsvar på dette, men greit å høre andres erfaringer. Og kan man ha sex når man har åpning?
Solstråle77 Skrevet 7. juni 2009 #2 Skrevet 7. juni 2009 Heisann!! Jreg har hatt murringer mer eller mindre siden uke 32, jeg. Var innlagt pga fare for premtaur fødsel fra uke 27 til 34, og da kom jeg hjem. Da jeg var 36+6 (er 37+4 i dag) og da fikk jeg konstantert at det var 2 cm åpning og at livmohalsen var så og si utflatet. Hun kjente hodet og det var festet.. Som jordmor sa til meg kan det skje når som helst, samtidig som det kan gå uker.. Her virker det ikke som om det skal skje noe, selv om jeg har en del vondt. Blir jo ikke regelmessig, og vannet har ikke gått. Bare å smøre seg med tålmodighet. Lykke til, og hold oss oppdatert.
Madam-mim Skrevet 7. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2009 Takk for svar:) Har hatt disse murringene av og på siden uke 30 ca jeg og. I mer eller mindre grad. Nå i natt våknet jeg kl 3 med murringer igjen i mage og rygg, og har ikke sovet noe særlig siden. Ble dårlig i magen/løs mage. Og har kommet endel blodig slim når jeg har tørket meg. (slimpropp eller tegningsblødning?) Syns det begynte å komme regelmessige tak i ryggen i over en time her, hvert 10 min, men nå har det ikke kommet ordentlig tak siden over 15 min siden. Hmm..Ikke til å bli klok på dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå