Honningmelon Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har så innmari mye hjertebank. Ikke at hjertet slår fort, men at det slår ekstraslag. Det kommer i perioder, men i det siste har jeg hatt det nesten konstant. Hver dag i en mnd eller noe. Og de kommer ofte.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Det kan være lurt, ja. De tar nok en ekg og om det bare er vanlige ekstraslag så får du noe medisin som regulerer det. Det var ihvertfall det jeg fikk da jeg hadde samme greia og etter et par mnd med medisin (sikkert noe betablokk-lignende) så var det borte for godt :-)
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 Helt ufarlig. Det kalle SVES og er ekstra slag, men det kjennes ut som om hjertet hopper over et slag. Alle mennesker har dette i varierende grad, bare at noen merker det bedre enn andre. kaffe, krydder, stress fremkaller fler SVES. Hvis du ikke blir svimmel, besvimer etc.. er dette heeelt ufarlig og noe som alle mennesker har:)
Honningmelon Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2009 Er til tider svimmel, men besvimer ikke da.
fleskepupp Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Mitt hjerte slår ekstra slag hvert 20. slag i perioder. Disse periodene kan vare lenge av gangen. Ikke noe farlig, men veldig ubehagelig for oss som merker det. Er ikke alle som gjør det. Legen min sa at hvis hjertet mitt hadde ekstraslag 80 ganger så mye som det er nå måtte jeg fått medisin. Er ikke vanskelig å finne ut hvor ofte du har ekstraslag. Bare å ta pulsen og telle hvor mange ekstra slag du har i løpet av ett minutt... Håper du snart blir bedre for det er jammen ubehagelig. Klem og lykke til
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Hvis du har VES enten enkle eller i løp, vil du være mer enn litt svimmel. (VES er alvorlig) du har garantert ikke det. Jo mer du tenker på det jo fler sves vil du få Den beste måten å bli kvitt det på er å gå til legen og ta et EKG, da vil han se at alt er bra, og ekstraslagene vil forsvinne:)
Kjøttpølsa Skrevet 6. juni 2009 #9 Skrevet 6. juni 2009 Ikke nødvendigvis, det kalles hyperventilering. (hvis dette går utover når du puster også sammtidig med hjerteslagene)Hvis det er slik som jeg tenker, kan komme av stress og angst. Sikkert mye mer. Tips: Hold pusten, selv om det kan virke vanskelig så hjelper det. Andre bruker papirpose å puste inn i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå