Gå til innhold

Dere med barn i bhg, kan dere se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I de tilfellene der barnet ikke er hjemme før på ettermiddagen, og kanskje allerede kl 1900 tar kvelden.. hvordan legger dere opp timene fram til leggetid?

Det jeg lurer på er hvor mye dere er/leker sammen med barna? Pga min dårlige samvittighet i tillegg til at jeg såklart(!) vil ha litt tid med jenta mi så leker vi som regel sammen helt til hun legger seg. Men på samme tid så synes jeg det er viktig at hu klarer å aktivisere seg seg selv,og innimellom til og med kjede seg..-slik er jo livet..

på ettermiddagene er hun sliten, og da er humøret langt bedre enn om hun må finne på noe alene.. hvordan bør jeg balansere dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for det meste alene med mine 2, storesøster er 4 år og lillebror er 22 mnd. Når vi kommer hjem begynner jeg på middagen, de er noen ganger inne og noen ganger ute. Er de inne ser de litt på tv eller film som regel.

Jeg kan vaske litt klær og rydde mens jeg lager mat.

Når vi har spist går vi enten ut eller ser ferdig på tv.

Så leker vi og rydder. Det er veldig ofte i alle fall en av dem skal dusje om ikke begge, så kvelden går skikkelig fort. Lillebror legger seg litt over 18.30 og storesøster legger seg ca kl.19 - 19.15.

Jeg prøver å hente de litt tidlig i alle fall når det er godt vær, da leker vi ute hele dagen, og spiser en del ute.

Skrevet

Leke?

Hmm...her går ettermiddagene til lekser på x antall unger, middag, rydding, kveldsstell for den første også kommer de andre tritt etterfulgt hverandre..............

Barn bør på sine egne premisser få slappe av/duppe av.

Men hadde jeg hatt kun et barn...........eehhh.....husker ikke hvordan det var........:-,)

Skrevet

Denne diskusjonen går flittig på barnetMitt.com, mange meninger der..

Skrevet

Hvis man bare er hjemme fra 17 til 19 (legging) er det i hvert fall urimelig å sette av 40 minutter eller 1/3 av tiden til NRK.

Skrevet

I barnehagen "vår" er 90 % av barna mellom 0-3 år i barnehagen i hele åpningstiden. På flere foreldremøter kommer denne debatten om denne stadige debatten om denne dårlige samvittigheten. Nå sist sa vi at vi som barnehage faktisk ikke "har noe med" hva folk gjør med tiden sin, og går derfor heller ikke inn i diskusjonen. Bakgrunnen for dette- er at vi på personalmøter har kommet til at de av oss som har tidligvakter eller har fri ofte møter disse mest "bekymrede" mødrene på butikken eller kjøpesentre uten barna sine. Vi kan ikke la den diskusjonen stjele alt fokus på et felles møte hvor flesteparten faktisk ikke har noe valg- at de bruker barnehageplassen mens de jobber/ går på skole..

Fra mitt ståsted så ser det ut til at barn av dagens gjennomsnittsforeldre har 8- 10 timers dager i barnehagen, og at det å ha de med på butikken er en fin mulighet til å gjøre noe sammen. Lage handleliste, finne melk og ost feks. Vi har med de små på butikken og de er ikke gamle før de husker hvor ting står- så de har helt klart glede av det. Dagens barn blir ofte offer for tidsklemma. Og i fare for å provosere noen, så tror jeg ALLE foreldre engang innimellom klarer å korte ned dagen sin for å hente poden tidligere- om de vil.

Men det er så mye syting om tidsklemma og den dårlige samvittigheten at det ser ut som om det er viktigere å klage over enn å faktisk gjøre noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...