Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Jeg skal i bryllup og har en hvit kjole... Den når ca til knærne, har svart belte med sløyfe i ryggen. Den har og en svart "blondekant" nederst. Tenkte å ha svarte strømpebukser, svarte sko og svart bolero til... Men jeg er så usikker, vet at en egentlig ikke skal ha hvitt i bryllup...men mange kjoler er pastellfarger-og ser jo nesten hvite ut... Var og inne på agape og så hvilke kjoler som var "in" for gjester, og MANGE hvite der. Så...hva får jeg "lov" til mener dere?
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Samma hva vi mener, det som teller er hva bruden i det bryllupet du skal i mener. Om vi sier at det er greit, så kan det godt hende at bruden IKKE synes det er greit i hele tatt. Ergo har du bæsja på leggen. Kan ikke komme med "Jamen, damene på DIB sa jo det var greeeeeeit!" da.. Spør bruden du. =)
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2009 Tror ikke det er særlig gøy for bruden å si nei-det vil jeg ikke heller...så vil ikke at hun skal slite med det valget heller...
Silja FullFres McQueen Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Ehhm... Det er jo enten å la henne "slite med det valget" (tror de fleste brudene er såpass oppegående at de greier å si ifra om slikt....), eller evt å tabbe deg ut skikelig når du kommer i hvit kjole.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 like greit å finne seg en annen kjole, for sikkerhetskyld,
Mariellem Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 Jeg ville valgt en annen kjole. Da man ikke skal ha svart eller hvit kjole. Og du har jo da blandet de to fargene. Men om du absolutt vil ha den kjolen, kan du jo spørre bruden. Som de andre her sier vet vi jo ikke hva bruden føler ang dette. Jeg hadde ikke ønsket at noen av mine gjester skulle hatt det. Da jeg ønsket at bryllupet skulle være så perfekt som mulig :-) Men vi er alle forskjellige, så er jo ikke sikkert hun bryr seg om det i det hele tatt.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Jeg hadde valgt en kjole i en annen farge...
Gjest mphs Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Man skal hverken bruke hvit eller sort så jeg vil si Nei. Jeg hadde ikke likt det om noen hadde hvit eller sort kjole i mitt bryllup. Men det var det heldigvis ingen som hadde.
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2009 Har bestemt meg for å ta på meg en annen kjole...siden jeg er så usikker, så er nok det det beste uansett. Får spare den fine hvite kjolen min til en annen passende anledning
~sjiraff~ Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Synd at det er gjestenes valg av kjole som avgjør om dagen blir perfekt eller ikke....
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 6. juni 2009 Enig i det...derfor jeg kanskje tenkte at de "tradisjonene" var borte nå. At en kunne komme i det en følte seg mest vel i...men tror ikke jeg tar den sjansen
~sjiraff~ Skrevet 6. juni 2009 #14 Skrevet 6. juni 2009 Hvor godt kjenner du bruden da? Kjenner du henne godt så spør da vel. Hvis ikke har du vel kanskje en formening om hvordan de er i forhold til slike tradisjoner. Jeg har "brutt" reglene i bryllup jeg med svart kjole. Var helt sikker på at brudeparet ikke ville bry seg om det. HAr også vært i bryllup hvor kleskoden var lys og sommerlig og de fleste gikk i hvitt eller lys beige )
Butterfly-prinsesse+prins Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #15 Skrevet 6. juni 2009 Har snakket med henne...hun syntes det hørtes helt flott ut Hun hadde selv sett mange som hadde veldig lyse kjoler på, og siden jeg brøyt det med det svarte var det fint. Jeg skulle ta det jeg følte meg mest vel i... Så jeg får vurdere frem mot bryllupet
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #16 Skrevet 6. juni 2009 Spør bruden du. Selv hadde jeg blitt litt lei meg om noen kom i hvit kjole i bryllupet mitt. Ingen gjest vil kunne konkurrere med brudekjolen, men den rene hvite er nå engang brudens farge på en slik dag.
Eva_81 Skrevet 6. juni 2009 #17 Skrevet 6. juni 2009 Dette er en gammel tradisjon, som slett ikke følges lenger! Har vært i mange bryllup, der gjestene har hatt både hvite og sorte kjoler. Høres slett ikke ut som en brudekjoleetterligning du skal ha på deg, så det blir ikke noe konkurrering med bruden. Det er jo det som er hensikten med fy fy til hvite kjoler. Ta på deg det du vil!!
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #18 Skrevet 6. juni 2009 Følges ikke tradisjonene med kleskoder og fargevalg lenger? Neivel. Da bor du åpenbart ikke her i Norge
fleskepupp Skrevet 6. juni 2009 #19 Skrevet 6. juni 2009 Hørtes ut som en veldig fin kjole Selv kommer jeg ikke til å bry meg om hva andre går i i mitt bryllup. Synes det er helt ok om andre kommer i hvitt. Det viktigste er jo at de er der på min store dag Men er kanskje lurt å høre med bruden først siden alle har forskjellige meninger om saken.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 6. juni 2009 #20 Skrevet 6. juni 2009 Syns det er synd at klærne skal avgjøre om bruden får en perfekt dag eller ikke. Syns også det er synd at man må handle inn nye og gjerne dyre klær for å få komme i ett bryllup. Hovedsaken burde vel være at folk velger å komme. Har vært borti fler som har latt være å dra i ett bryllup pga de ikke hadde råd til å kjøpe seg nye klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå