Brillefint - Jadda! Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 Hvordan gjøres det? Jeg har tenkt å pumpe melk til grøten (i allefall til å begynne med) og har ikke helt dreisen på pumpingen så ser for meg at det blir litt pumping nå og da for å få 1 dl. Hvordan er det med pumpen da. Må den vaskes og kokes mellom hver gang? Og disse beholderne/flaskene jeg har melka i - må de også kokes etter de er vasket? Melken skal brukes den dagen den pumpes ut.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Sist når jeg starta med å pumpe og bare fikk ut litt og litt satte jeg det i kjøleskapet, alt sammen (minus pumpedelen, den elektriske) inn i kjøleskapet for å prøve igjen 1 times tid senere..... Om det er bra eller ikke vet jeg ikke.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Du kan skylle pumpedelene i kaldt vann og så varmt vann etter hvert bruk og så koke eller kjøre på veldig varmt program i oppvaskmaskinen en gang i døgnet. Beholderne er lurt å skylle i kaldt vann og så vaske i masnkinen. Ikke hell på "ny" melk på kald melk i kjøleskapet, vent til den nye har mistet litt temperatur. Det er ikke bra med svingninger i temperaturen. Sett det gjerne litt langt inn i slik at det ikke står i døren og blir varmere hver gang du åpner kjøleskapsdøren. Varm melken i vannbad når du skap bruke den, ikke i mikro, men det vet du sikekrt:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå