Anonym bruker Skrevet 6. juni 2009 #1 Skrevet 6. juni 2009 ...hvordan hadde ditt bryllup vært da? Hvor hadde du villet hatt det, hva slags kjole, mat, underholdning... Noen som føler for å drømme litt?
juli-jenta Skrevet 6. juni 2009 #2 Skrevet 6. juni 2009 Da ville jeg ha hatt hele vielsen og festen på Losby Gods i Lørenskog, skikkelig lekkert sted, men alt for dyrt. Bare leie og mat vil koste oss 150 000 kroner. Ville hatt en DJ som spiller musikk fra 80-tallet og oppover... En bryllupsreise til Maldivene... Skreddersydd kjole og sko... Men, virkeligheten tilsier at dette blir alt, alt for dyrt...Det kommer et liv etter bryllupet også...
ipeggy Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Jeg ville hatt bryllupsfesten på festningen Norske Løve i Horten, med femretters luksusmiddag og en sinnsyk sjokoladekake i amerikansk stil som bryllupskake. Brudekjolen skulle vært skreddersydd og gjerne spesialdesignet til meg ja... Et stort fyrverkeri på kvelden... Før bryllupet hadde jeg tatt med meg mamma, svigermor og min forlover på en heldags spabehandling hvor vi ble vartet opp og fikset fra topp til tå til bryllupet. Dette skulle jeg virkelig ønske at vi hadde råd til. Bryllupsreisen skulle gått til Japan hvor jeg skulle hatt en karatetime med en høyt gradert sensei (trente karate tidligere og har alltid drømt om dette), drukket sake med geishaer og utforsket Tokyo sammen med min nye ektemann. Vi hadde selvfølgelig bodd på et femstjerners hotell med en gigantisk spa, hehe... *sukk* Tenk om vi vant i Lotto i dag!
*Rutletutt* Skrevet 7. juni 2009 #4 Skrevet 7. juni 2009 Jeg kan med hånden på hjertet sagt at jeg ville hatt det nøyaktik sånn som vi hadde det:o) Vi giftet oss i Florida og Disney arrangerte bryllupet. Nærmeste familie var med oss og vi var 3 uker i USA i forbindelse med bryllupet. Eneste er at jeg ville spandert tur og opphold på familien som var med i stede for at de betalte det selv - ellers var dagen vår perfekt, og jeg hadde gjort det nøyaktig på samme måten igjen uansett om penger var et spm eller ikke (men så ble det ikke noe billig-bryllup akkurat;o))
*Rutletutt* Skrevet 7. juni 2009 #5 Skrevet 7. juni 2009 Må også si at jeg ikke hadde valgt en annen kjole enn den jeg hadde heller, for den var kjempenydelig og helt perfekt til meg;o) Hadde nok kjøpt meg noen knallflotte, dyre sko er det eneste;o)
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2009 #6 Skrevet 7. juni 2009 Ville ikke "kastet bort" masse penger på en dag i livet uansett....Det viktigste er at gjestene trives og synes det har vært en kjempebra fest,-uavhengig av kjolen min, talene og maten... Vi har ikke bestemt oss for noe enda, og HAr økonomiske begrensniger,- men vurderer bryllup med oss og forlovere og barna,- og kurvfest på ei hytte som tilhører familien ved et vann i sentral beliggenhet...Mulighet for innefest i oppvarmen "låve" eller utefest på et diger plen hvis fint vær......Kjenner noen musikere så musikken er grei ) Lite kostnader, og forhåpentligvis venner og familie som får seg en kveld og minnes..Ikke fordi det er VÅRT bryllup, men for at det var en trivelig sammenkomst ) Jeg terner ikke være "verden sentrum" for en dag, det er viktigere at folk rundt meg er glad...Derfor ville/vil nok kjolen min og min datters væe "eventyrprinsessaktig" ikke for at jeg skal vre så utroligfin (liker det enkle og klassiske beste jeg selv da) , men for at dattera vår og barna i familien ser for seg brud som noe prsinsesse aktig....."Eventyr" som tema hadde vært et alternativ )
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Da hadde jeg ikke gjort noe annerledes. Vi brukte 360 000 på bryllupet og ca 150 000 på bryllupsreisen.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2009 #8 Skrevet 8. juni 2009 Å jøye meg! Nå merker jeg at jeg ble veldig nysgjerrig på både bryllup og bryllupsreise...hvordan i all verden klarte dere å bruke så mye penger?!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #9 Skrevet 9. juni 2009 Ikke vanskelig i det hele tatt om man har: * mange gjester til femretters på et dyrt hotell med all drikke på vår regning * dyr kjole * dyre blomster * fotografutgifter på nærmere 50 000 * eksklusive og dyre invitasjoner, bordkort, sanghefter og takkekort * DJ til 10 000 Og legger bryllupsreisen til en 5 stjerners øy på Maldivene. Vips har man kvittet seg med masse penger! Men det var fullstendig verdt det!!
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2009 #10 Skrevet 9. juni 2009 Håper ikke dere sløser med pengene slik i hverdagen for vips så sitter du der uten en krone....
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2009 #11 Skrevet 10. juni 2009 Skulle kansje bruke litt mere penger på dekorasjon, altså blomster. Og leid in servitører og ikke brukt damene i bygda, hehe.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #12 Skrevet 11. juni 2009 Er det å sløse når man kan ha et slikt bryllup uten at det merkes på økonomien engang? Det må da plage deg vanvittig at noen har penger til å realisere drømmene sine...
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #13 Skrevet 11. juni 2009 Så utrolig kvalmt å sitte å fortelle på et bryllupsforum. At dere ikke merker det på økonomien etter å ha brukt 300 000 kr. Vår drøm blir realisert den for en tredjedel av prisen og med kjærlighet som ikke kan måles i penger!
Hildemor fra vest Skrevet 11. juni 2009 #14 Skrevet 11. juni 2009 Tror faktisk vi ville hatt det slik vi har valgt å ha det men kanskje dratt på en deilig ferie med hele familien;-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2009 #15 Skrevet 11. juni 2009 Det er mer kvalmt med folk som ikke tåler at noen svarer ærlig på et spørsmål! Skal man lyve i stedet, for at ikke folk skal bli plaget av det? Skal vi liksom ha dårlig samvittighet for at vi har god økonomi? Hvem har sammenlignet penger og kjærlighet her, egentlig? Har jeg rakket ned på noen, eller på noen måte påstått at noens bryllup ikke holder stand fordi det kostet mindre? Du høres ut som et meget usikkert og usselt lite menneske, anonym 12:41! Jeg skjønner ikke hvordan det skaper problemer for deg at vi hadde et dyrt bryllup? Og når noen beskylder meg for å sløse med fare for å stå blakk igjen, er det da ikke lov til å informere om fakta? Vi hadde da aldri gjennomført bryllupet på den måten om vi ikke hadde råd til det! Nå må folk slutte å være så misunnelige her inne!
Minimo <3 Skrevet 11. juni 2009 #16 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er enig med deg der oppe Hadde vi hatt masse penger så ville jeg gjort så masse annet her! Vi bruker max 30 000 kr på bryllupet vårt, men da er jo ikke noe sånn som drømmen tilsier! Unntatt kjole og mann då Hadde vi hatt masse penger, så hadde vi giftet oss i fana kirke i bergen og leid Villa skjoldnes og hatt all den luksusen som kan komme ut av det reist til Hawaii og godtet oss i 3 uker <3 Heldig dere er som virkelig har fått realisert drømmene deres misunnelig men bryllupet vårt blir bra fordi vel gjør alt så godt vi kan
AdrenaLine Skrevet 12. juni 2009 #17 Skrevet 12. juni 2009 Nei, blir helt feil om man ikke kan snakke åpent på et bryllupsforum. Det inkluderer både de som har de dyre eksklusive bryllupene og de som har de mindre variantene... Selv så skal jeg gifte meg neste år og tipper vårt budsjett vil ligge på 150 000 uten bryllupsreisen. Hadde nok klart å bruke dobbelt så mye om vi hadde pengene, men bryllupet hadde nok bare hatt litt flere elegante detaljer enn nå. En strykekvartett og fri overnatting for gjestene for eksempel... Vi skal ha tre-dagers-bryllup på fjellet med 80 gjester så pengene flyr fort!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #18 Skrevet 12. juni 2009 Det er jo noe med måten man formulerer seg på da, skjønner du vel... "Er det å sløse når man kan ha et slikt bryllup uten at det merkes på økonomien engang? Det må da plage deg vanvittig at noen har penger til å realisere drømmene sine..." Rimelig arrogant formulert, spør du meg. Hvordan du kunne formulert det bedre? "Vi hadde muligheten til å realisere drømmen om et stort bryllup uten at det ville gå utover økonomien vår ellers. For oss er det ikke sløsing." Det er verken arrogant eller unnskyldende. Og jeg er ikke den samme anonym som har diskutert med deg over her, bare så det er nevnt.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #19 Skrevet 13. juni 2009 For det første: Det er ikke arrogant formulert, det er direkte svar på tiltale! For det andre: Skal man her inne måtte tenke på å formulere seg "bedre" som du sier, for at ikke folk skal bli støtt av at man har god økonomi? Du må gjerne mene det er arrogant, men det bryr meg ikke spesielt. Jeg vet godt hvem jeg er og hvilke kavaliteter jeg har. Arroganse er ikke en av dem. Ikke er jeg så smålig at jeg ikke unner andre noe som jeg ikke kan få selv, heller. Sånn er det!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2009 #20 Skrevet 13. juni 2009 Det er ikke snakk om å føle seg støtt. Men Hvis du ikke føler din oppførsel virker arogant sier det mer om deg. Du virker temmelig høy på pæra i dine uttalelser. Synes du virker mer som en ussel liten person som har behov for å proklamere deg selv med å gå i detaljer om hvor mye penger dere har brukt på bryllupet. Ingen andre her har brukt tall. Kun du! Da må du skjønne at du blir oppfattet som arogant slik er det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå